در حال بارگذاری ...
  • کاهش سهم آورده متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن استان کرمانشاه

    برای ساخت مجتمع‌ها تلاش شده علاوه بر رعایت ضوابط شهرسازی و ساختمان‌سازی ، طراحی بر اساس معماری ایرانی اسلامی و با مناسب‌ترین هزینه‌ها باشد . هر چند برای ساخت به روش سنتی یا صنعتی محدودیتی ایجاد نمی‌شود و خود را از توان بخش خصوصی که به صورت سنتی اما مستحکم کار می‌کنند ، محروم نمی‌کنیم اما اولویت ما با صنعتی‌سازی است زیرا سرعت پیشرفت کار بیشتر است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : با توجه به تغییر رویکرد استان برای ساخت واحدهای مسکن ملی از ارتفاع به سطح ، به طور قطع بسیاری از هزینه‌های ساخت و در نتیجه سهم آورده متقاضی کاهش می‌یابد .

    مهرداد آهکی اظهار داشت : سیاست وزارت راه از قبل بر این بوده که در طرح مسکن ملی زمین به تعداد واحدهای مرتفع تأمین شود ، اما با توجه به عدم استقبال از واحدهای مرتفع و بالا بودن هزینه ساخت، رویکرد وزارت راه و استان به ساخت واحدهای با ارتفاع کمتر تغییر پیدا کند . با ساخت واحدها با طبقات کمتر و حداکثر تا سه طبقه هزینه آسانسور و سایر هزینه‌ها حذف و همچنین تغییراتی در نقشه‌ها اعمال می‌شود؛ به طور نمونه پیلوت حذف و پارکنیگ مسقف و استاندارد به داخل محوطه منتقل می‌شود .

    آهکی با بیان اینکه این رویکرد سبب شد به تملک اراضی بیشتری نیاز داشته باشیم گفت : بر این اساس در دو سه ماه گذشته تمامی اراضی مورد نیاز با هدف توسعه نهضت ملی مسکن در سطح به کار گرفته شد و در ابتدا ۱۰ درصد اراضی تملک شده بود و اکنون به ۱۰۰ درصد رسیده و تمام اراضی تأمین شده است .

    وی از آغاز عملیات اجرایی در بسیاری از پروژه‌ها خبر داد و افزود : در یکی دو ماه آینده عملیات اجرایی ۱۰ هزار واحد دیگر نیز آغاز می‌شود و تعداد واحدهای فعال به ۲۲ هزار تا ۲۳ هزار واحد خواهد رسید .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه مابقی واحدها به تعداد تمام ثبت‌نام کنندگان یعنی ۶۱ هزار نفر با اتمام طراحی ، شروع به کار خواهند کرد عنوان کرد : یک مرحله فراخوان عمومی انتخاب سازنده در روزنامه‌ها منتشر شده است .

    آهکی از رایزنی با بانک‌ها و منابع تولید مصالح ساختمانی مورد خبر داد و گفت : برای ساخت مجتمع‌ها تلاش شده علاوه بر رعایت ضوابط شهرسازی و ساختمان‌سازی ، طراحی بر اساس معماری ایرانی اسلامی و با مناسب‌ترین هزینه‌ها باشد . هر چند برای ساخت به روش سنتی یا صنعتی محدودیتی ایجاد نمی‌شود و خود را از توان بخش خصوصی که به صورت سنتی اما مستحکم کار می‌کنند ، محروم نمی‌کنیم اما اولویت ما با صنعتی‌سازی است زیرا سرعت پیشرفت کار بیشتر است .

    آهکی با بیان اینکه هر کسی توان و آمادگی مورد نیاز در فراخوان اعلام شده را داشته باشد ما آمادگی همکاری داریم گفت : تعداد واحد و اراضی زیاد است و تسهیلاتی نیز در نظر گرفته شده و تمام سازندگان می‌توانند در این پروژه همکاری داشته باشند . طرح ملی مسکن متقاضی محور است و اکنون به میزان سهمیه استانی زمین تأمین شده و هیچ محدودیتی وجود ندارد و هر کسی که شرایط لازم برای نهضت ملی مسکن را دارد ما آمادگی کامل داریم .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : از مجموع سه هزار و ۵۰۷ متقاضی در طرح ملی نهضت مسکن شهرستان ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن معادل یک ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از شناسایی و تامین زمین مورد نیاز برای نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه خبر داد . ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از ثبت‌نام و تایید نهایی ۶۷۷۵۵ متقاضی نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه خبر داد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از واگذاری ۲۵ هزار قطعه زمین برای ساخت واحدهای مسکونی دو و سه طبقه به متقاضیان واجد ...

    |

    نظرات کاربران