در حال بارگذاری ...
  • تشکیل کارگروه ویژه برای کاهش طبقات پروژه‌های مسکن ملی در کرمانشاه

    اگر تایید شود با کاهش طبقات ؛ هزینه های ساخت پروژه های مسکن ملی در نهایت کاهش می یابد ، مطمئنا سهم آورده متقاضیان نیز کاهش می یابد در مقابل کیفیت ساخت و سازها ارتقا داده می شود و متقاضیان به جای واحد ۷۵ و ۸۵ متری صاحب واحدهای با متراژ بیشتر می شوند زیرا راهروها ، اتاق آسانسور و دیگر فضاهای پرت ساختمان های چند طبقه دیگر نخواهد بود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به هزینه بالای ساخت واحدهای چند طبقه در پروژه‌های مسکن ملی ، گفت : در استان کرمانشاه کارگروهی مهندسی برای بازنگری فنی کاهش طبقات پروژه‌های مسکن ملی بدون اینکه به کیفیت آنها آسیبی وارد شود ، تشکیل شده است .

    مهرداد آهکی هدف از تشکیل کارگروه ویژه برای کاهش طبقات پروژه‌های مسکن ملی را اقدام برای کاهش قیمت تمام شده پروژه‌ها بدون تاثیر منفی بر کیفیت ساخت و ساز آنها دانست . این کارگروه برای بررسی دقیق تاثیر کاهش طبقات بر قیمت ها تشکیل شده به فرض اگر فضاهای پرت ساختمان های چند طبقه (۶ طبقه) مانند راهروها ، پارکینگ (که خود یک طبقه از واحدها در بر می گیرد) ، اتاق آسانسور و خود آسانسور ، حذف شود ؛ چقدر بر هزینه های پروژه ها کم می شود .

    آهکی اضافه کرد : اگر پروژه های مسکن ملی در واحدهای ۲ و سه طبقه ساخته شود ؛ مطمئنا بسیاری از قیمت ها خود به خود حذف می شود اما چه مقدار مساحت زمین و محیط سازی بیشتر لازم است ؟ باید محاسبه دقیق شود .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه کاهش هزینه ها برای متقاضیان را از دیگر اهداف مهم تشکیل این کارگروه عنوان کرد و گفت : اگر تایید شود با کاهش طبقات ؛ هزینه های ساخت پروژه های مسکن ملی در نهایت کاهش می یابد ، مطمئنا سهم آورده متقاضیان نیز کاهش می یابد در مقابل کیفیت ساخت و سازها ارتقا داده می شود و متقاضیان به جای واحد ۷۵ و ۸۵ متری صاحب واحدهای با متراژ بیشتر می شوند زیرا راهروها ، اتاق آسانسور و دیگر فضاهای پرت ساختمان های چند طبقه دیگر نخواهد بود .

    آهکی در ادامه با بیان اینکه تامین زمین پیش نیاز اجرای همه پروزه های مسکن ملی است بیان داشت : زمین برای تمام پروژه های مسکن ملی در سطح استان کرمانشاه تامین شده است .




    مطالب مرتبط

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    از مجموع ۴۸۲ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در این شهرستان ۱۵۵ نفر در انتظار بررسی نتیجه نهایی ، ۵۱ نفر تایید اولیه ، ۶۰ نفر تایید نهایی ، ۱۷ نفر نیاز به اصلاحیه ، ۵۸ نفر افتتاح حساب شده ، ۷۴ نفر در انتظار استعلام و ۶۷ نفر تخصیص پروژه هستند .

    |

    به منظور رفاه حال شهروندان پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان به لحاظ متراژ ، محوطه و شهرسازی و نیز تأمین خدمات مورد نیاز از وضعیت و کیفیت مطلوبی برخوردار است .

    |

    نظرات کاربران