در حال بارگذاری ...
  • انجام مطالعات پدافند غیرعامل در احداث واحدهای نهضت ملی مسکن

    یک مانور به صورت دورمیزی در حوزه سایبری و در مقابله با حملات سایبری با حضور نماینده فناوری حراست و اداره فناوری واطلاعات اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد و همچنین دو مانور عملیاتی قطعی برق هم در فصل تابستان سال گذشته انجام شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی زنجان ، گفت : در احداث واحدهای نهضت ملی مسکن مطالعات پدافند غیرعامل انجام شده و حریم گسل در جانمایی ، طراحی ، برنامه ریزی و مکان یابی ، در نظر گرفته می شود .

    مسلم کرمی از وجود ۳۶ دستگاه شتاب نگار زلزله در استان زنجان خبر داد و گفت : از سال ۹۸  افزایش تعداد ایستگاه‌های شتاب نگار  و بروزرسانی دستگاه ها در استان ، شتاب بیشتری گرفته است .

    وی با بیان اینکه از سال ۹۹ به بعد هم نصب دستگاه‌های نسل جدید بر خط در استان زنجان شروع شده است ، اظهار داشت : موضوع نصب دستگاه‌های شتاب نگار از طرف مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی که زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی است ، پیگیری می شود .

    رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی زنجان ، با بیان اینکه طی سال گذشته سه مانور در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران برگزار شد ، گفت : یک مانور به صورت دورمیزی در حوزه سایبری و در مقابله با حملات سایبری با حضور نماینده فناوری حراست و اداره فناوری و اطلاعات اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد و همچنین دو مانور عملیاتی قطعی برق هم در فصل تابستان سال گذشته انجام شد .

    کرمی با اشاره به اینکه در حوزه پدافند غیرعامل طی سال گذشته یک دوره آموزشی با حضور مهندسین ، متخصصین و معاون شهری سازمان پدافند غیرعامل با عنوان «تمهیدات معماری و شهرسازی» با رویکرد پدافند غیر عامل در محل اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد ، تاکید کرد : حضور در جلسات شورای پدافند غیر عامل استان و شهرستان و شورای مدیریت بحران استان به تعداد ۱۲ جلسه از اهم فعالیت‌های این مجموعه در سال گذشته بوده است .

    ۵ دستگاه نسل جدید شتاب نگار در مراکز مورد نیاز استان زنجان نصب شد

    وی افزود : خوشبختانه در سال گذشته پنج دستگاه نسل جدید شتاب نگار توسط مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی که زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در مراکز مورد نیاز استان نصب شد و همچنین برخی از دستگاه‌های شتاب نگار زلزله قدیمی جا به جا شدند .

    رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی زنجان ، بر لزوم افزایش دستگاه‌های شتاب نگار زلزله در استان تاکید کرد و بیان داشت : امسال نیز پیگیری های لازم از مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ، جهت بروز رسانی و نصب دستگاه های جدید در استان انجام خواهد شد .

    کرمی از وجود دو نوع نسل دستگاه شتاب نگار زلزله در استان خبر داد و افزود : دستگاه شتاب نگار زلزله آنالوگ از نسل قدیمی و دستگاه‌های برخط نسل جدید می‌باشند .

    وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل اقدامات غیر مسلحانه است که سبب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی ، ابنیه ، تجهیزات ، تاسیسات ، شریان‌های حیاتی و عملیات مخرب دشمن در کشور می‌شود ، خاطر نشان کرد : باید مقوله مهم پدافند غیر عامل در جامعه نهادینه شود تا در مواقعی که بحران رخ می دهد ، رعایت الزامات باعث تسهیل در مدیریت بحران شود .

    رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی زنجان ، گفت : همچنین طی سالجاری دوره آموزشی تخصصی برای مهندسین و متخصصان در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران با حضور اساتید مجرب در استان برگزار می شود . در احداث واحدهای نهضت ملی مسکن مطالعات پدافند غیر عامل انجام شده و حریم گسل در جانمایی ، طراحی ، برنامه ریزی و مکان یابی در نظر گرفته می شود .




    مطالب مرتبط

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    از مجموع ۴۸۲ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در این شهرستان ۱۵۵ نفر در انتظار بررسی نتیجه نهایی ، ۵۱ نفر تایید اولیه ، ۶۰ نفر تایید نهایی ، ۱۷ نفر نیاز به اصلاحیه ، ۵۸ نفر افتتاح حساب شده ، ۷۴ نفر در انتظار استعلام و ۶۷ نفر تخصیص پروژه هستند .

    |

    به منظور رفاه حال شهروندان پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان به لحاظ متراژ ، محوطه و شهرسازی و نیز تأمین خدمات مورد نیاز از وضعیت و کیفیت مطلوبی برخوردار است .

    |

    نظرات کاربران