در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف بیش از ۳ میلیون متر مربع از اراضی ملی استان فارس

    ۱۸۳ هزار و ۱۶۵ متر مربع از زمین های رفع تصرف شده به ارزش بیش از ۲ هزار میلیارد ریال با حکم دستگاه قضایی رفع تصرف شده است . همچنین ۱۷۴ هزار و ۶۰۰ متر مربع از مجموع اراضی ملی رفع تصرف شده به ارزش یک هزار و ۴۷۴ میلیارد ریال مربوط به نیمه نخست سال جاری است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی فارس اعلام کرد : ۵۸۰ قطعه زمین به مساحت ۳ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۶۹۶ متر مربع از اراضی ملی این استان رفع تصرف شد .

    محمودرضا طالبان مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت : از ابتدای سال گذشته تا نیمه نخست فروردین ماه امسال ، ۵۸۰ قطعه زمین به مساحت ۳ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۶۹۶ متر مربع از اراضی ملی این استان رفع تصرف شد . ارزش این زمین ها که توسط یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان فارس رفع تصرف شده افزون بر ۲۴ هزار و ۹۶۵ میلیارد ریال است .

    وی ادامه داد : ۱۸۳ هزار و ۱۶۵ متر مربع از زمین های رفع تصرف شده به ارزش بیش از ۲ هزار میلیارد ریال با حکم دستگاه قضایی رفع تصرف شده است . همچنین ۱۷۴ هزار و ۶۰۰ متر مربع از مجموع اراضی ملی رفع تصرف شده به ارزش یک هزار و ۴۷۴ میلیارد ریال مربوط به نیمه نخست سال جاری است .

    مدیر کل راه و شهرسازی فارس افزود : بیشترین اراضی رفع تصرف شده در سال گذشته و امسال به متراژ یک میلیون و ۳۷۳ هزار و ۷۸۲ متر مربع مربوط به شهرستان شیراز است که از این میزان ۱۰۸ هزار و ۱۰۰ متر مربع در نیمه نخست فروردین ماه امسال رفع تصرف شده است . اراضی ملی رفع تصرف شده در استان فارس در مدت مذکور در مقایسه با سال ۱۴۰۰ ، هشت و هفت دهم درصد کاهش داشته است .

    وی با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی افزود : شهروندان می توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را از طریق شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی اعلام کنند .

     




    مطالب مرتبط

    در راستای رفع تصرف اراضی ملی و با حمایت جدی دستگاه قضایی در این خصوص ، ۳۰ فقره رای قضایی در سال ۱۴۰۲ به نفع دولت و بیت‌المال اخذ شد . هم اکنون ۲۲ پرونده در حوزه زمین و مسکن شهرستان لنجان در حال رسیدگی قضایی است .

    |

    اساس تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در گستره شهرهای استان اصفهان ، روزانه ، اراضی ملی و دولتی تحت پوشش را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند .

    |

    طی یکسال بیش از ۶۲ هزار و ۹۰۰ ساعت گشت زنی توسط تیم های عملیاتی فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان انجام شد و این تیم های عملیاتی و گشت خودرویی نسبت به پیمایش روزانه ، گشت زنی و رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش اقدام کردند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف اراضی ، فوراً ...

    |

    در راستای رویکرد پیشگیرانه ، تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان به‌صورت شبانه‌روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به‌محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با ...

    |

    اقدامات پیشگیری از حیث وضعی ، اجتماعی و فرهنگی بوده و در این رابطه امسال بیش از ۶۲ هزار و ۹۰۰ ساعت گشت زنی توسط تیم های عملیاتی فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان انجام شده است .

    |

    نظرات کاربران