در حال بارگذاری ...
  • اطلاع رسانی مستمر قانون پیش فروش ساختمان در راستای آگاهی شهروندان

    با توجه به سیاست گذاری های اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در خصوص اطلاع رسانی شهروندان از قوانین مسکن و ساختمان طی سال ۱۴۰۱ نسبت به ساخت دو محتوای تلویزیونی (موشن گرافی) با سر فصل آشنایی با قانون پیش فروش ساختمان اقدام شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان تهران از پخش موشن گرافی قانون پیش فروش ساختمان طی روز جاری از سیمای ملی خبر داد .

    آتینا محمدیان روشن گفت : قانون پیش فروش ساختمان مصوب سال ۱۳۸۹ از جمله قوانینی است که به جهت عدم اطلاع شهروندان مغفول مانده است .

    محمدیان روشن با تاکید براینکه جمع کثیری از شهروندان گرفتار موضوعات جعل و کلاهبرداری در خرید واحدهای پیش فروش می شوند ، گفت : با توجه به سیاست گذاری های اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در خصوص اطلاع رسانی شهروندان از قوانین مسکن و ساختمان طی سال ۱۴۰۱ نسبت به ساخت دو محتوای تلویزیونی (موشن گرافی) با سر فصل آشنایی با قانون پیش فروش ساختمان اقدام شد .

    وی افزود : طی روز جاری موشن گرافی پیش فروش شماره اول ساعت های ۹ صبح و ۱۵ و ۱۸:۵۶ عصر از شبکه یکم سیما پخش خواهد شد .

    محمدیان روشن تصریح کرد : طبق هماهنگی صورت گرفته با اداره کل طرح برنامه و بودجه صدا و سیما پخش مجدد این موشن گرافی طی هفته جاری از شبکه ۵ سیما نیز انجام خواهد شد .

    رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان تهران در پایان گفت : مهمترین موضوع درخصوص پیش فروش ساختمان , ثبت معامله در دفاتر اسناد رسمی و اخذ کد رهگیری است و دفاتر معاملات ملکی مجاز به قرارداد پیش فروش ساختمان نیستند که شهروندان باید به این موضوع به صورت ویژه توجه کرده ودر انجام معاملات به دور از هیجان زدگی و عجله , دقت بیشتری داشته باشند .




    مطالب مرتبط

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    ۱۳ هزار و ۲۲۷ هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان تهران واقع شده است که این میزان حدود ۸ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود .

    |

    سامانه املاک و اسکان ظرفیت بسیار خوبی برای برنامه ریزی و سیاست‌گذاری‌های آینده کشور با توجه به اطلاعات ثبت شده هر خانوار دارد که از سوداگری مسکن جلوگیری و خدمات رسانی را تسهیل می‌کند .

    |

    ادعای پرداخت هزینه یکسان برای واحدهای ۵۵ متری با واحدهای ۹۰ متری کذب است چرا که متقاضی هزینه واحد خود را مطابق با متراژ درخواستی پرداخت کرده است و اکنون هزینه درخواستی بنا بر فضای مشترک مشاعات ، پارکینگ واحدها و انباری‌های (۷۵ مترمربع) تعیین متقاضیان اعلام شده است .

    |

    متقاضیان می‌بایست از پاسخگویی به تلفن‌ها در این خصوص خودداری کرده و موارد هویتی یا سامانه ای و پروفایل خود را به شیادان اطلاع نداده و در این زمینه مراقبت کنند .

    |

    نظرات کاربران