در حال بارگذاری ...
  • اختصاص ۳۰ پلاک زمین برای ۹۰ نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن فریدونشهر

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر گفت : مجموعِ ۸۰ پلاک زمین اقدام ملی مسکن فریدونشهر ، تعداد ۳۰ پلاک زمین جهت اختصاص به ۹۰ نفر از متقاضیان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تحویل داده شد که در مرحله اختصاص پروژه است .

    علی گلشاهی با اشاره به اراضی دولتی واگذار شده در راستای تامین خدمات در محدوده و حریم شهرهای این شهرستان اظهار داشت : واگذاری اراضی دولتی در چارچوب آئین‌نامه‌های مصوب همراه با رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و طرح‌های آتی توسعه عمران انجام می‌پذیرد . بر این اساس قطعه زمینی به مساحت ۶۱۶ متر مربع به اداره آب منطقه‌ای شهرستان فریدونشهر، زمینی به مساحت چهار هزار و ۹۸۱ متر مربع به شرکت برق منطقه‌ای و قطعه زمینی دیگر نیز به مساحت ۳۶۴ متر مربع به پزشکی قانونی شهرستان واگذار شده است .

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر ادامه داد : در راستای ساخت مجموعه گردشگری ، زمینی به مساحت چهار هزار و ۴۸۰ مترمربع با کاربری گردشگری در نظر گرفته شد که در هیات نمایندگی استان به تصویب رسید و در مرحله برگزاری مزایده است . از مجموعِ ۸۰ پلاک زمین اقدام ملی مسکن فریدونشهر ، تعداد ۳۰ پلاک زمین جهت اختصاص به ۹۰ نفر از متقاضیان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تحویل داده شد که در مرحله اختصاص پروژه است .  

    گلشاهی اضافه کرد : در طرح جهش تولید مسکن فریدونشهر تعداد ۱۰ پلاک زمین برای اقشار ویژه در نظر گرفته شده همچنین سه پلاک مسکونی برای خانواده‌های دارای حداقل دو عضو معلول تحت پوشش بهزیستی و یک قطعه زمین به خانواده‌های دارای فرزند چهار قلو تخصیص داده شده که در هیات نمایندگی استان مطرح شده است . تعداد هشت قطعه زمین نیز جهت واگذاری به شهرداری فریدونشهر در قالب سهمیه ۱۰ درصد تخصیص داده شده که در هیات نمایندگی در حال رسیدگی است .

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر بیان داشت : با پیگیری‌های بعمل آمده دو قطعه زمین از مجموعه شهرک امام فریدونشهر به پنج نفر از اقشار ویژه این شهرستان واگذار شده است . با تلاش و پیگیری بعمل آمده یک قطعه زمین به مساحت بیش از ۹ هزار مترمربع متعلق به جهاد کشاورزی بنام سازمان ملی زمین و مسکن در راستای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن و اجرای تفاهمنامه فی مابین وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی ، تغییر نمایندگی یافت .




    مطالب مرتبط

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    سال گذشته در مجموع ۵ هزار و ۴۹ جلد سند صادر شده است که از این تعداد هزار و ۴۶۱ جلد سند شهری و ۳ هزار و ۵۸۸ جلد سند روستایی است . در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز ۷۷۳ جلد سند صادر شده است که ۲۳۰ جلد شهری و ۵۴۳ جلد روستایی بوده است .

    |

    مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    نظرات کاربران