در حال بارگذاری ...
  • دغدغه تامین مسکن جامعه ایثارگری استان گلستان رفع می شود

    با توجه به استعداد ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی در بندر ترکمن و هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شهرستان گرگان که تامین زمین آن صورت گرفته ، تعداد ۲۰۰ واحد زمین در شهر بندر ترکمن به ایثارگران واگذار و اقدامات مورد نیاز جهت تامین مابقی تعهدات در دست پیگیری است . همچنین شرایط تحویل زمین برای ایثارگران در شهرستان آق قلا نیز در دست بررسی می باشد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از تخصیص زمین در شهرهای بندر ترکمن و آق قلا به ایثارگران گلستان خبر داد .

    مهدی ملک اظهار کرد : در راستای رفع دغدغه خانواده‌های شاهد و ایثارگر در تأمین مسکن تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد شهید و امور ایثارگران منعقد شد . بر اساس این تفاهم‌نامه بخشی از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن با کاربری مسکونی به ‌صورت موردی یا معرفی ادارات راه و شهرسازی استان‌ها به ایثارگران واجد شرایط واگذار خواهد شد . در قالب طرح نهضت ملی مسکن، زمین رایگان و تسهیلات لازم در اختیار پیمانکار تحویل شود تا مجتمع هایی به صورت انبوه ساخته و در اختیار جامعه ایثارگران فاقد مسکن قرار گیرد .

    ملک تصریح کرد : با توجه به استعداد ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی در بندر ترکمن و هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شهرستان گرگان که تامین زمین آن صورت گرفته ، تعداد ۲۰۰ واحد زمین در شهر بندر ترکمن به ایثارگران واگذار و اقدامات مورد نیاز جهت تامین مابقی تعهدات در دست پیگیری است . همچنین شرایط تحویل زمین برای ایثارگران در شهرستان آق قلا نیز در دست بررسی می باشد .

    مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه یادآور شد : گفتنی است آن دسته از ایثارگرانی که از خدمات دولتی ، زمین شهری و مسکن دولتی استفاده نکردند مشمول این طرح می‌شوند .

    ملک همچنین در خصوص ارائه خدمات به جامعه ایثارگری در اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت : مطالبات جامعه ایثارگری و شهدا  در این اداره کل ، مبنی تبدیل وضعیت قشر ایثارگر ، در سال ۱۴۰۱ به طور صد در صدی رخ داده و با مانعی در این روند مواجه نشدیم . بر اساس قانون تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر در سال جاری نیز پرونده هشت نیروی دیگر اداره کل راه و شهرسازی گلستان در دست اقدام است .

    وی با بیان اینکه در مسیر خدمت به جامعه ایثارگری و شهادت و پیشبرد اهداف این عزیزان از هیچ تلاشی مضایقه نمی کنیم ، گفت : همواره تلاش می‌کنیم در مسیر برطرف کردن موانع موجود در حوزه ایثارگران و شهدا و جانبازان گام‌های استوار برداشته ، تا  کمی از دغدغه های جامعه ایثارگری و شهادت شاغل در اداره کل راه و شهرسازی رفع شود .




    مطالب مرتبط

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    این میزان قیر رایگان برای بازآفرینی محلات هدف شهرهای خان ببین ، گمیشان ، سیمین شهر ، فاضل آباد ، گنبد ، رامیان و آق قلا تصویب و تخصیص گردید .

    |

    بانک های استان مکلف به پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن با اولویت افراد معرفی شده توسط نهادهای حمایتی هستند .

    |

    طی توافقات انجام شده با سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه پیام نور استان برنامه ریزی برای واگذاری مجموعاً ۲.۷ هکتار زمین از جانب این دو دستگاه به طرح نهضت ملی مسکن در بندر ترکمن در دستور کار قرار دارد .

    |

    در شهرستان آزادشهر یک پروژه ۷۲ واحدی گروه ساخت در حال احداث است که این پروژه در مراحل مختلف ساخت اعم از سفت کاری و نازک کاری بوده و برخی از واحدها پیشرفت ۱۰۰ درصدی دارند .

    |

    نظرات کاربران