در حال بارگذاری ...
  • ساخت خانه‌های ویلایی در طرح نهضت ملی مسکن شهرستان چادگان در دستور کار قرار گرفت

    در حال حاضر با توجه به تعداد متقاضیان حائز شرایط این شهرستان ، ساخت خانه‌های ویلایی (تک واحدی) نیاز به الحاق ۳۲ هکتار اراضی به محدوده شهری دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جلسه شورای مسکن شهرستان چادگان بر ساخت خانه‌های ویلایی در طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان تاکید شد و تامین زمین از طریق الحاق مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت .

    علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در ادامه سفرهای درون استانی خود با همراهی جمعی از معاونین و رؤسای ذیربط این اداره‌کل به شهرستان چادگان سفر کرد .  

    هدف از این سفر یک روزه ، شرکت در جلسه شورای مسکن شهرستان چادگان ، بررسی مباحث مختلف در حوزه مسکن از جمله نهضت ملی و مسکن مهر بود ، همچنین واگذاری اراضی ، تعهدات موجود در این حوزه و مبحث طرح تفصیلی نیز مورد بررسی قرار گرفت و در رابطه با آن تصمیم گیری شد .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه جلسه شورای مسکن شهرستان چادگان اظهار داشت : در طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان در مجموع بیش از یکهزار و ۵۰۰ نفر متقاضی بهره‌مندی از مزایای این طرح بوده و اقدام به ثبت نام کردند که پس از بررسی و پالایش‌های بعمل آمده جمعا در شهرهای چادگان و رزوه بیش از ۶۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال شناخته شدند . با توجه به توریستی بودن شهرستان چادگان و شرایط موجود آن ، مسئولین این شهرستان پیگیر ساخت خانه‌های ویلائی در طرح نهضت ملی مسکن شهرستان چادگان بودند لذا بنا بر این سیاست‌گذاری بعمل آمده در سطح شهرستان ، مبحث تامین زمین و الحاق اراضی مورد نیاز به محدوده شهری بررسی و در رابطه با آن تصمیم‌گیری شد .

    قاری‌قرآن با بیان اینکه تا کنون ۵.۷ هکتار زمین به محدوده شهری شهرستان چادگان الحاق شده است افزود : در حال حاضر با توجه به تعداد متقاضیان حائز شرایط این شهرستان ، ساخت خانه‌های ویلایی (تک واحدی) نیاز به الحاق ۳۲ هکتار اراضی به محدوده شهری دارد . در این جلسه بر سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکید و مقرر شد همزمان با سیر مراحل الحاق ، مبحث آماده‌سازی اراضی و طرح تفکیکی مطابق با تفاهم‌نامه‌ای که با شهرداری منعقد خواهد شد اجرایی شود .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تاکید کرد : با توجه به اینکه واگذاری زمین دارای شرایط خاصی و بازه زمانی مشخص برای اخذ مجوزها و ساخت می‌باشد لذا ضروری است پس از واگذاری اراضی به متقاضیان ، در اسرع وقت نسبت به سیر مراحل ساخت اقدام کنند . وزارت راه و شهرسازی در راستای کنترل قیمت مسکن و اجاره‌بها در سطح شهرستان‌ها ، طرح خانه‌های استیجاری و مبحث خانه‌های خالی را دنبال می‌کند لیکن پس از نهایی شدن و ابلاغ آن اجرایی خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    در کل استان زمین مورد نیاز برای بالغ بر ۱۴۵ هزار واحد تامین شد که برای حدود ۷۰ هزار واحد آن با پیگیری‌هایی که بعمل آمد مصوبه شورای برنامه ریزی استان برای ۸۰۰ هکتار زمین اخذ شد .

    |

    طرح نهضت ملی مسکن ، ابر پروژه ای است که می‌توان گفت حجم اصلی کار آن در دولت سیزدهم انجام شد و با توجه به قانون جهش تولید مسکن و تعهدات ایجاد شده حجم بالای کاری در طی سال‌های اخیر برای این طرح به اجرا درآمد .

    |

    عمده مشکلی که با آن مواجه بودیم بالاخص در کلانشهر اصفهان و شهرهای بزرگ نجف‌آباد، خمینی‌شهر ، شهرضا و ... مبحث تامین زمین بوده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن بازدید از پروژه ۵ هزار و ۸۰۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن شاهین شهر در جلسه ای که در محل ...

    |

    با پیگیری‌های به عمل آمده تا کنون پروانه ساختمانی افزون بر ۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد اخذ شده همچنین با تلاش‌های شبانه روزی مجموعه دست‌اندرکاران اجرایی طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در حال حاضر اجرای این طرح در مراحل مختلف اخذ پروانه ، فونداسیون ، اسکلت و سقف ، سفت کاری و نازک کاری ...

    |

    نظرات کاربران