در حال بارگذاری ...
  • تأمین زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن استان یزد در کوتاه‌ترین زمان ممکن

    در بحث ویلایی سازی مطرح شده بود که این نوع ساخت و ساز صرفا در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر پیگیری می‌شود و ۲۸۱ شهر از جمله شهر یزد و برخی از شهرستان‌های استان یزد نمی‌توانند ویلایی‌سازی انجام دهند که این خبر هم در واقع اشتباه بود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، استان یزد ؛ یکی از بهترین استان‌ها در حوزه پیگیری پروژه‌های نهضت ملی مسکن بوده و در این طرح ، ویلایی سازی سیاست حتمی ، قطعی و عینی استان خواهد بود .

    مهران فاطمی استاندار یزد در حاشیه جلسه شورای مسکن اظهار داشت : با ظاهر کت و شلواری نمی‌شود خانه سازی انجام داد بلکه باید برای این پروژه لباس کار پوشید و در میانه میدان عمل دست به کار شد . لذا تیم اصلی پروژه های نهضت ملی مسکن (راه و شهرسازی ، معاونت عمرانی و بنیاد مسکن) همه جامه رزم پوشیدند تا انشالله اقدامات مربوط به پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان با سرعت و قدرت به پیش برود .

    فاطمی با اشاره به اینکه گزارش نچندان صحیحی توسط وزارت راه و شهرسازی در شورای عالی مسکن کشور در خصوص روند پیشرفت پروژه‌های مسکن ارائه شده بود گفت : در این گزارش استان یزد در انتهای لیست پروژه‌های نهضت ملی مسکن قرار گرفته بود و این امر منجر به حضور بازرسین این مجموعه در استان شد ، به اذعان همه بازرسان سرعت پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان یزد بسیار خوب است .

    وی با اشاره به اینکه بازرسان بر مخدوش بودن گزارش قبلی تأکید داشتند گفت : در ارزیابی‌های جدید این پیشرفت‌ها لحاظ می‌شود و به اذعان بازرسان طرح نهضت ملی مسکن ؛ استان یزد یکی از بهترین استان‌ها در حوزه پیگیری پروژه‌های نهضت ملی مسکن بوده و گزارش این امر تقدیم شخص آقای رئیس جمهور و سایر اعضای محترم شورای عالی مسکن کشور شد .

    استاندار یزد با اشاره به سوء برداشت خبرگزاری صدا و سیما از موضوع ویلایی‌سازی در استان ها گفت : در بحث ویلایی سازی مطرح شده بود که این نوع ساخت و ساز صرفا در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر پیگیری می‌شود و ۲۸۱ شهر از جمله شهر یزد و برخی از شهرستان‌های استان یزد نمی‌توانند ویلایی‌سازی انجام دهند که این خبر هم در واقع اشتباه بود .

    فاطمی ادامه داد : در جلسه‌ای که با وزارت راه و شهرسازی داشتیم گفته شد چنین چیزی نبوده و لذا پروژه‌های ویلایی سازی را دنبال خواهیم کرد هر چند ملاحظاتی در وزارت راه و شهرسازی برای این موضوع وجود داشت که همه موارد پاسخ داده شد . مسئله ویلایی سازی دستور رئیس جمهور برای استان یزد بوده و ما این دستور مهم را به جد و با قدرت دنبال خواهیم کرد ، البته ملاحظاتی که در وزارت‌ راه و شهرسازی کشور برای طرح ویلایی‌سازی ذکر شده است را در طراحی پروژه‌ها اعمال خواهیم کرد . قطعا سیاست حتمی ، قطعی و عینی ما اجرای ویلایی سازی در استان است و با قدرت دنبال خواهیم کرد .

    وی با اشاره به مصوبات جلسه شورای مسکن استان افزود : در این نشست به مباحث مربوط به زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن از جمله آب ، برق ، گاز و مخابرات پرداخته شد و همه مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان آمادگی کامل خود را برای اجرای این زیرساخت‌ها اعلام کردند . با این حال نیاز به مطالعات و طرح‌های آماده سازی است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به تأمین زیرساخت‌های حوزه نهضت ملی مسکن اقدام شود .

    استاندار یزد مهمترین پروژه عمرانی که در استان دنبال می‌شود را طرح نهضت ملی مسکن دانست و گفت: ان‌شاءالله این تعهد دولت را در استان به خوبی اجرا خواهیم کرد .

    فاطمی در خصوص تهیه خانه برای خانواده‌های بالای سه فرزند گفت : سیاست‌های جوانی جمعیت در استان پیگیری می‌شود و در سایت‌های جدید در نظر گرفته شده ، فازهایی را طراحی و آماده سازی خواهیم‌ کرد و به افراد واجد شرایط در طرح جوانی جمعیت تخصیص خواهد یافت .




    مطالب مرتبط

    در ۲۱ شهرستان استان زمین موردنیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با توجه به متقاضیان موثر انجام شده است . در چهار شهر استان بیش از نیاز زمین تامین شده و در ۱۱ شهرستان با کمبود زمین برای جرای طرح نهضت مسکن مواجه هستیم .

    |

    وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم عزمی جدی برای کنترل و ساماندهی بازار مسکن و اجاره داشته است که مهمترین اقدام در سال ۱۴۰۰ ، تدوین طرح ساماندهی بازار زمین ، مسکن و اجاره‌بها با همکاری مجلس شورای اسلامی بود . این طرح در روزهای اخیر بعد از رفت برگشت‌ها برای رفع اشکالات و ...

    |

    در شهرستان سمنان هم اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است و برای سایر متقاضیان شهرک ۲۰۵ هکتاری سمنان جانمایی شده است .

    |

    با افزایش تولید مسکن روستایی که در اولویت نهضت ملی مسکن قرار دارد مساله باز آفرینی شهری مورد تاکید قرار گرفته و متقاضیان خود مالکی با تشویق ، حمایت و کاهش کاغدبازی (بروکراسی های) اداری می توانند تسهیلات بهتری دریافت کنند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند در جلسه شورای مسکن استان گفت : لازم است تا دستگاه‌های خدمت رسان هماهنگی تنگاتنگی در حوزه ...

    |

    نظرات کاربران