در حال بارگذاری ...
  • گزارش بازدید تیم مشترک وزارت کشور و راه و شهرسازی از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بازرسی ، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان با اعلام اینکه پرداخت تسهیلات خودمالکی برعهده بانک مسکن نیست بلکه بر عهده سایر بانک‌ها نهاده شده است از تصمیم دولت برای تسریع در فرایند ساخت و ساز و ارایه تسهیلات در استان‌های مازندران و آذربایجان‌غربی خبر داد .

    حسین مذنب ضمن اعلام بازدید تیم مشترک وزارت کشور و راه و شهرسازی از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی و مازندران عملکرد این استان‌ها را در اجرای فرمان رییس‌جمهور و اجرای قانون جهش تولید مسکن تشریح کرد . آذربایجان‌غربی در تامین زمین موفق و در آماده‌سازی روند  قابل قبولی داشته که در شورای مسکن استان موارد مورد بررسی قرار گرفت .

    مذنب مشکل استان آذربایجان‌غربی را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن به تسهیلات بانکی مرتبط دانست و افزود : مقرر شده است تا بانک‌های استان در خصوص پرداخت تسهیلات خودمالکی نهضت ملی مشارکت بیشتری داشته باشند . در استان با توجه به حداقل آورده‌ اولیه که متقاضیان واریز کرده‌اند ساخت مسکن به طور کامل به شکل انبوه‌سازی و گروهی آغاز شده و در مراحل مختلف پیشرفت قرار دارد .

    مذنب در ادامه با اشاره به بازدیدهای میدانی از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در مازندران از تشکیل شورای مسکن استان به ریاست استاندار خبر داد و گفت : در مازندران مشکلاتی درخصوص تامین زمین وجود دارد که بر اساس برنامه چهارساله برای نیمی از تعهدات استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین زمین انجام شده است و باید فرآیند ساخت و ساز تسریع شود .

    تکلیف مازندران تسریع در فرآیند ساخت‌وساز در ۲ ماه آتی است

    وی گفت : بررسی‌ها نشان می‌دهد که روند اجرا و ساخت مسکن در استان کند است که مقرر شد تا استان طی دو ماه آینده تغییرات محسوس عمرانی ساخت و ساز را محقق کند و این از جمله تعهداتی است که بر دوش استان نهاده شده است .

    مدیرکل بازرسی ، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان در ادامه به همکاری بانک‌ها در ارایه تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن پرداخت و افزود : بانک ملت در چند استان به ویژه مازندران در ارایه تسهیلات خودمالکی موفق عمل کرد .

    بانک مسکن و ملت موفق در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن و خودمالکی

    مذنب تصریح کرد : بانک مسکن همواره در کنار وزارت راه و شهرسازی در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن می باشد . همچنین با توجه به مسئولیت سایر بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات خودمالکی تاکنون عملکرد بانک ملت در استان‌های بازدید شده مثبت ارزیابی شده است . در برنامه است تا تسهیلات خودمالکی توسط سایر بانک‌ها غیر از بانک مسکن پرداخت شود .




    مطالب مرتبط

    بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

    |

    هلدینگ ثمسکن باید به پشتوانه بانک مسکن و ظرفیت‌های تخصصی و حرفه‌ای مجموعه بانک ، فرصت‌های بالقوه تولید مسکن در ظرفیت عمران و آبادانی کشور را شناسایی و با همت کارشناسان خود آن‌ها را بالفعل کند تا با خدمت بیشتر بتوانیم فشار تامین مسکن مردم را کاهش دهیم .

    |

    خوشبختانه بانک مسکن در استان خوزستان همکاری و تعامل بسیار خوبی را در بحث اجرای طرح های ساخت مسکن و ارائه تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن در استان دارند . در این جلسه همچنین موارد مربوط به رفع مشکل برخی پروژه های مسکن مهر در برخی از شهرستانها مطرح و برای رفع مشکلات تصمیم گیری شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل بانک مسکن از امضای قرارداد تسهیلات خودمالکی ۱۰۴ هزار و ۶۹ واحد توسط آن بانک از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان ۱۴۰۲ خبر ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل بانک مسکن گفت : قرارداد تامین مالی ساخت ۳۳۱ هزار و ۶۶۹ واحد مسکونی طرح نهضت ملی امضا شد .

    |

    نظرات کاربران