در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف فوری ۴۹۰ فقره زمین‌خواری در فروردین ماه سال جاری

    حفاظت از اراضی دولتی در این ایام با بکارگیری کلیه نیروها و امکانات و حضور مستمر و شبانه‌روزی فرماندهان یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان‌ها و حمایت و پشتیبانی دادستانی کل کشور و پلیس پیشگیری محقق شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از رفع فوری ۴۹۰ فقره تعرض به زمین‌های دولتی به مساحت ۲۹۸ هکتار در فروردین‌ماه امسال خبر داد .

    ارسلان مالکی گفت : متاسفانه در ایام تعطیل برخی زمین‌خواران فکر می‌کنند می‌توانند به اراضی دولتی دست‌درازی کنند ، که همین امر اهمیت حفاظت از اراضی در ایام تعطیل را بیشتر می‌کند و در این مدت ۴۹۰ فقره تعرض به زمین‌های دولتی به مساحت ۲۹۸ هکتار در فروردین‌ماه امسال رفع تعرض شد .

    وی با بیان اینکه در این ماه ۳۱ حکم قطعی به نفع دولت توسط نیروهای یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن اجرا شده است اظهار کرد : ۱۵ هکتار زمین از این طریق به بیت المال بازگشته است .

    مالکی با اشاره به اینکه در روزهای تعطیل نوروز ابلاغیه افزایش حفاظت به یگان‌های سراسر کشور ابلاغ شد ، اعلام کرد : حفاظت از اراضی دولتی در این ایام با بکارگیری کلیه نیروها و امکانات و حضور مستمر و شبانه‌روزی فرماندهان یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان‌ها و حمایت و پشتیبانی دادستانی کل کشور و پلیس پیشگیری محقق شده است .

    سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن ضمن تقدیر از عملکرد نیروهای یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن که در ادارات کل راه و شهرسازی مستقر هستند ، اظهار کرد : سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .




    مطالب مرتبط

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اعلام کنند .

    |

    رویکرد یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن پیشگیری از وقوع تعرض به اراضی دولتی است که در همین راستا و با اقدامات پیشگیرانه در اسفند ماه هیچ تعرضی در استان‌های البرز ، چهارمحال و بختیاری ، زنجان ، قم و گیلان رخ نداده است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی اعلام کنند .

    |

    نظرات کاربران