در حال بارگذاری ...
  • آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای ساخت ۲۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی

    شناسایی عوامل ایجاد اخلال در ساخت مسکن و اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن با جدیت دنبال می‌شود . تعیین تقویم زمانبندی اجرا و اتمام طرح‌های نهضت ملی مسکن توسط دستگاه‌های اجرایی نیز از مهمترین مسائل بوده که باید با جدیت دنبال و اجرایی شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، استاندار آذربایجان‌غربی گفت : دستگاه‌های خدمات رسان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مرحله نخست زیرساخت‌های لازم برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی را در استان فراهم کنند .

    محمد صادق معتمدیان در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان‌غربی اظهار کرد: دستگاه‌های خدمات رسان اولویت بندی و زمان بندی لازم را برای اجرای طرح‌ نهضت ملی مسکن انجام دهند . احصا موانع و علات‌های کندی اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در اولویت دستگاه‌های اجرایی باشد تا ساخت مسکن در سریعترین زمان ممکن انجام شود .

    استاندار آذربایجان‌غربی گفت : شناسایی عوامل ایجاد اخلال در ساخت مسکن و اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن با جدیت دنبال می‌شود . تعیین تقویم زمانبندی اجرا و اتمام طرح‌های نهضت ملی مسکن توسط دستگاه‌های اجرایی نیز از مهمترین مسائل بوده که باید با جدیت دنبال و اجرایی شود .

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت : بر اساس آخرین آمارها ۳۵ هزار و ۴۹ متقاضی در استان واجد شرایط بهره‌مندی از طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد .

    سید محسن حمزه‌لو افزود : عملیات اجرایی ۱۹ هزار و ۲۹۴ واحد انجام شده و در مراحل مختلف از آماده سازی تا مراحل پایانی قرار دارند .

    وی با اشاره به تامین زمین نیز اظهار داشت : تاکنون در سطح استان آذربایجان‌غربی برای ۱۴۹ هزار و ۱۵۴ واحد مسکونی زمین تامین شده در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت شده است . مشکلی از بابت تامین زمین وجود ندارد و اراضی مورد نیاز برای ساخت بیش از ۲۳۰ هزار واحد مسکونی در سطح استان شناسایی و تامین شده است .




    مطالب مرتبط

    در بخش کلنگ زنی واحدهای طرح‌های نهضت ملی مسکن نیز به زودی عملیات اجرایی و ساخت ۳ هزار و ۱۰۸ واحد مسکونی در آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود . این تعداد واحدهای آماده کلنگ زنی در ۳ شهر آذربایجان‌غربی قرار دارند و طی روزهای آینده عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود .

    |

    این واحدهای مسکونی در ۵۲۵ قطع زمین تعیین شده اجرایی خواهد شد و مشکلی از بابت تامین زیرساخت‌های لازم ندارد و تمام امکانات تامین شده است . مدت زمان اجرای این طرح از زمان آغاز عملیات اجرایی ۳۰ ماهه خواهد بود که پس از اتمام تحویل متقاضیان می‌شود .

    |

    اراضی واگذاری در روستاهای آذربایجان‌غربی به صورت رایگان و در قالب طرح‌های جوانی جمعیت و ۹۹ ساله به متقاضیان واجد شرایط روستایی واگذار می‌شود . در مرحله نخست در سطح استان ۱۵۱ روستا با پنج هزار قطعه و در شهرستان ارومیه ۱۵ روستا با ۴۴۳ قطعه زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ...

    |

    تامین زمین برای اجرای بیش از ۱۸۸ هزار واحد صورت گرفته و روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی با جدیت دنبال می‌شود .

    |

    در هشت سال قبل از دولت سیزدهم دچار رکود شدید در حوزه مسکن بودیم و باید آنچه از قبل مانده بود نیز به اتمام می رسید، همچنین کارهای در دست اقدام باید آغاز می شد ، از طرفی رکود شدید اقتصادی و رشد منفی تورم نزدیک به ۶۰ درصد وجود داشت و شهید رئیسی در این شرایط دولت را تحویل گرفتند که ...

    |

    نظرات کاربران