در حال بارگذاری ...
  • واگذاری ۶۰ قطعه زمین به واجدین شرایط قانون حمایت از خانواده در استان گلستان

    تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن در حوزه شهری ۳۳۶ هکتار زمین تامین شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در دومین جلسه شورای مسکن گلستان از آماده شدن قرارداد واگذاری ۶۰ قطعه زمین به واجدین شرایط ، در راستای حمایت از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد .

    مهدی ملک در ابتدای جلسه شورای مسکن گلستان گزارشی از وضعیت فعلی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان ارائه کرد و گفت : کل نیاز سالانه مسکن ملکی شهری گلستان ۱۵ هزار و ۴۷۶ واحد است  که در سال اول این طرح تا کنون ۹۷ هزار و ۱۳۳ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند .

    مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه از این تعداد چهار هزار و ۸۳ متقاضی نسبت به واریز وجه اولیه اقدام کرده اند ، اظهار کرد : تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن در حوزه شهری ۳۳۶ هکتار زمین تامین شده است .

    وی در خصوص وضعیت اجرای این طرح در مرکز استان گفت : در حال حاضر پروژه های ۱۸۰ واحدی سایت سعدآباد گرگان به کارگزاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۲۲۰ واحدی این منطقه با کارگزاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، ۴۸۰ واحدی سایت آرامش و ۷۰۰ واحدی سایت آسایش گرگان فعال می باشد . در شهرستان گنبد نیز پروژه ۹۶ واحدی سایت بهاران که جزو اولین واحدهای افتتاحی طرح نهضت ملی رمسکن در گلستان خواهد بود ، پیشرفت خوبی دارد .

    وی در ادامه گفت : رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد : طرح تفکیکی زمین ۲۴ هکتاری گنبد نیز تهیه و عقد قرارداد با مشارکت انجام شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین در این جلسه از برنامه ریزی برای احداث ۲۰۰ واحد مسکونی در قالب خوابگاه های متاهلی در راستای قانون جوانی جمعیت خبر داد و افزود : بر اساس توافق مابین وزارت علوم ، تحقیقات با وزارت راه و شهرسازی مبنی بر احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب خوابگاه‌های دانشجویی ، تاکنون برنامه ریزی های لازم برای احداث ۲۰۰ واحد در استان انجام شده است . هنوز سهمیه خاص و مشخصی از مجموع ۲۰۰ هزار واحد کل کشور به گلستان داده نشده ، اما این سهمیه منوط و مشروط به استقبال و نیاز واحدهای دانشگاهی می باشد . در حوزه دانشگاه‌های آزاد اسلامی نیز به منظور احداث مسکن در اراضی مازاد برای کارکنان و اعضای هیات علمی در قالب طرح نهضت ملی مسکن ، جلسات خوبی با روسای این دانشگاه در شهرهای مختلف گلستان‌ داشتیم .

    رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: تا کنون در این حوزه با دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس مذاکرات انجام شده و به زودی قرارداد آغاز عملیات اجرایی آن در سه هکتار از اراضی مازاد این دانشگاه امضا می‌شود . در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و در قالب اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ، در استان ، برای ۵۵۴ خانواده دارای سه فرزند به بالا برنامه‌ریزی شده است .

    وی در ادامه اظهار کرد : از این تعداد ، در این بخش ، ۶۰ قرارداد واگذاری زمین به خانواده‌ها آماده شده و مابقی قراردادها نیز تنظیم و در اختیار واجدین شرایط قرار خواهد گرفت .




    مطالب مرتبط

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    در شهرستان آزادشهر یک پروژه ۷۲ واحدی گروه ساخت در حال احداث است که این پروژه در مراحل مختلف ساخت اعم از سفت کاری و نازک کاری بوده و برخی از واحدها پیشرفت ۱۰۰ درصدی دارند .

    |

    تا کنون در شهرستان آزادشهر شش هزار و ۵۸۴ متقاضی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد پرونده هزار و ۲۵۹ متقاضی به تایید نهایی رسیده است .

    |

    این زمین‌ها از محل ارضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی و ظرفیت‌های پیش بینی شده در مواد ۹.۱۰ و ۱۱ قانون جهش تولید مسکن تامین و سند مالکیت آن‌ها به نام سازمان ملی زمین و مسکن در آمده است .

    |

    با توجه به میزان سهمیه استان در واگذاری تسهیلات بانکی نوسازی ، برنامه ریزی‌های لازم برای واگذاری تسهیلات روستایی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر انجام شد .

    |

    نظرات کاربران