در حال بارگذاری ...
  • تشویق مالکانی که قراردادهای اجاره بیش از ۲ سال امضا کنند

    در خصوص بروزرسانی قوانین طرح دو فوریتی به مجلس ارائه شده که در دستور کار این هفته نمایندگان مجلس قرار دارد که امیدواریم به تصویب برسد . لایحه مالیات بر معاملات مکرر در هیات دولت آماده و به مجلس ارایه شده که نیاز است نمایندگان در خصوص این لایحه نیز همکاری لازم را با دولت داشته باشند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مشاور وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن گفت : در لایحه ارائه شده دولت به مجلس برای مالکانی که قراردادهای اجاره بیش از دو سال امضا کنند و مبلغ رهن خانه را در بانک قرار بدهند معافیت‌های مالیاتی و افزایش نرخ سود برای این متقاضیان پیشنهاد شده است .

    سید جواد سادات در خصوص بسته تنظیم شده ساماندهی بازار اجاره و گشت های شناسایی بنگاه معاملات ملکی غیر مجاز توضیحاتی ارائه کرد . بخشی از بسته تدوین شده برای ساماندهی بازار اجاره شامل گشت‌هایی است که از طریق اتحادیه اصناف و مشاوران املاک با پشتیبانی وزارت راه و شهرسازی اجرا شده است . در دوره جدید ضرورت داشت تا از چندین وجه به بازار مسکن ورود کنیم که یکی از آن وجوه به روز رسانی قوانین و بخشی دیگر اقدامات اجرایی است .

    مشاور مسکن شهرسازی توضیح داد : در خصوص بروزرسانی قوانین طرح دو فوریتی به مجلس ارائه شده که در دستور کار این هفته نمایندگان مجلس قرار دارد که امیدواریم به تصویب برسد . لایحه مالیات بر معاملات مکرر در هیات دولت آماده و به مجلس ارایه شده که نیاز است نمایندگان در خصوص این لایحه نیز همکاری لازم را با دولت داشته باشند .

    مشاور وزیر راه و شهرسازی چندین اقدام فوری را برای ساماندهی بازار مسکن شامل شناسایی خانه‌های خالی و عرضه آن به بازار مسکن و همچنین ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک فاقد مجوز عنوان کرد . شناسایی برخی از خانه‌های خالی توسط سامانه‌های در اختیار دولت انجام شد که ابتدا برای مالکان حقیقی و حقوقی ۱۰۰ خانه خالی ، سپس ۵۰ خانه خالی و بعد از آن کمتر از این تعداد برگه تشخیص مالیاتی صادر شد .

    سادات افزود : از ۵۷۰ هزار خانه خالی که اطلاعات آنها در دسترس بود برای نزدیک به ۳۰۰ هزار خانه خالی برگه تشخیص صادر شده است . این دسته از مالکان به عنوان بدهکاران مالیاتی هستند که در فرآیند اخذ مالیات قرار می‌گیرند .

    مشاور وزیر راه و شهرسازی با اعلام تشکیل جلساتی با استانداری و وزارت کشور از تصمیم‌گیری برای استفاده از ظرفیت شهرداری برای ساماندهی مشاوران املاک بدون مجوز خبر داد . گروه‌های ساماندهی با گشت و بازدید میدانی بنگاه‌های معاملات املاک فاقد مجوز را شناسایی می‌کنند که اینکار با بهره‌مندی از ظرفیت بسیج اصناف و اتاق اصناف انجام می‌شود .

    وی از دیگر اقدامات پیش‌رو را ساماندهی سکوهای معاملات املاک عنوان و تاکید کرد : در تلاش هستیم تا با همکاری دو سکوی معاملات املاک کشور اصالت آگهی‌ها را داشته باشیم و از درج قیمت‌گذاری‌های غیرواقعی جلوگیری کنیم .

    وی در خصوص پویش صاحبخانه خوب و بنگاه معاملات امین گفت : برای قراردادهای بلندمدت ابزار تشویقی در نظر گرفته‌ایم و در لایحه‌ای که به مجلس داده‌ایم برای مالکانی که قراردادهای ۲ تا ۳ ساله منعقد کنند و مبلغ رهن خانه را در بانک قرار بدهند معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفتیم . مقرر است تا نرخ سود برای این متقاضیان افزایش یابد .




    مطالب مرتبط

    برای افرادی که به شکل حرفه‌ای در این بازار حضور دارند و به اعتمادآفرینی بین موجر و مستاجر و خریدار و فروشنده کمک می‌کنند این قانون و سیاست‌هایی که در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد ، راهگشاست .

    |

    در حوزه مسکن ، از موضوع تامین زمین ، عملیات اجرایی ، گرفتن پروانه‌های مختلف ساختمانی همه و همه در این جلسات مورد بررسی قرار می‌گرفت . شهید رییسی در سفرهای استانی که انجام می داد در شهرهای جدید در کنار تحویل مسکن به تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی واحدهای مسکونی هم توجه ویژه ای ...

    |

    شهرستان آزادشهر ۱۸۷ بنگاه مشاور املاک وجود دارد که از این تعداد ۱۷۲ واحد صنفی دارای پروانه معتبر ، هشت مشاور املاک پروانه منقضی و تعداد هفت مشاور املاک فاقد پروانه می باشند .

    |

    عرضه این واحدها به بازار می‌تواند قیمت مسکن و اجاره بها را تعدیل کند . همچنین مالکان مشمول مالیات نخواهند شد . اگر این واحدها برای سال بعد خالی بماند میزان مالیاتی که از این واحدها اخذ خواهد شد به دو برابر می‌رسد .

    |

    با استفاده از این پلتفرم آنلاین ساده ، مستاجران می توانند به راحتی املاک موجود را پیدا کنند ، مستقیماً با صاحبخانه ها ارتباط برقرار کنند و قراردادهای اجاره را بدون هیچ هزینه اضافی و کاملا رایگان امضا کنند و به ثبت و اطلاع حاکمیت برسانند .

    |

    نظرات کاربران