در حال بارگذاری ...
  • جانمایی سرانه‌های آموزشی در طرح نهضت ملی مسکن

    در کشور ما استانداردهای پیشنهادی مربوط به فضاهای آموزشی برای پیش دبستانی هشت مترمربع ، دبستان ۹ متر مربع ، راهنمایی ۱۱ متر مربع و دبیرستان ۱۲ متر مربع است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت : در راستای تامین سرانه های آموزشی در سطح شهرها ، در طرح های تفکیکی نهضت ملی مسکن به ازای هر ۲۰۰ واحد خانوار ، یک واحد فضای آموزشی در نقشه های تفکیکی جانمایی می شود .

    مهدی ملک اظهار کرد : یکی از مهم­ترین دغدغه­ های برنامه­ ریزان و مدیران شهری ، نحوه توزیع و تخصیص منابع و خدمات شهری به صورت عادلانه در سطح مناطق مختلف شهر برحسب نیازهای جامعه شهری است . توزیع بهینه خدمات ، ارتباط مستقیمی با برنامه­ ریزی کاربری اراضی دارد .

    وی افزود : بر اساس مصوبه شورایعالی در طرح های جامع و تفصیلی ، به ازای هر نفر سه الی پنج متر مربع سرانه آموزشی تعریف شده است .

    ملک با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته سرانه آموزشی در حدود پنج تا ۱۰ مترمربع است ، گفت : در کشور ما استانداردهای پیشنهادی مربوط به فضاهای آموزشی برای پیش دبستانی هشت مترمربع ، دبستان ۹ متر مربع ، راهنمایی ۱۱ متر مربع و دبیرستان ۱۲ متر مربع است .

    مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه گفت : سرانه فضاهای آموزشی در شهرستان‌های استان به تناسب جغرافیا و محل استقرار متفاوت بوده است . در گلستان تا کنون برای شهرهای گرگان ، نوکنده ، سیمین شهر ، آق قلا ، خان ببین ، نگین شهر ، گالیکش ، قرق ، کلاله و مراوه تپه طرح متناسب با تخصیص سرانه آموزشی مورد نیاز تهیه شد .

    ملک همچنین تصریح کرد : در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز توجه زیادی به تخصیص سرانه های عمومی شده و بخش قابل توجهی از اراضی به این امر اختصاص یافت .

    رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد : مطابق بخش نامه های ابلاغی در طرح های تفکیکی نهضت ملی مسکن به ازای هر ۲۰۰ واحد خانوار ، یک واحد فضای آموزشی در نقشه های تفکیکی جانمایی می شود .




    مطالب مرتبط

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    در شهرستان آزادشهر یک پروژه ۷۲ واحدی گروه ساخت در حال احداث است که این پروژه در مراحل مختلف ساخت اعم از سفت کاری و نازک کاری بوده و برخی از واحدها پیشرفت ۱۰۰ درصدی دارند .

    |

    تا کنون در شهرستان آزادشهر شش هزار و ۵۸۴ متقاضی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد پرونده هزار و ۲۵۹ متقاضی به تایید نهایی رسیده است .

    |

    این زمین‌ها از محل ارضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی و ظرفیت‌های پیش بینی شده در مواد ۹.۱۰ و ۱۱ قانون جهش تولید مسکن تامین و سند مالکیت آن‌ها به نام سازمان ملی زمین و مسکن در آمده است .

    |

    با توجه به میزان سهمیه استان در واگذاری تسهیلات بانکی نوسازی ، برنامه ریزی‌های لازم برای واگذاری تسهیلات روستایی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر انجام شد .

    |

    نظرات کاربران