در حال بارگذاری ...
  • امکان انتخاب واحد ویلایی یا آپارتمانی توسط متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن استان قم

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، استاندار قم در بازدید میدانی از پروژه نهضت ملی مسکن در زمین ۵۶۰ هکتاری پردیسان و در گفت‌وگو با خبرنگاران ، اظهار کرد : خوشبختانه وعده‌ای که در خصوص مسکن به مردم قم داده بودیم ، در حال تحقق است .

    سید محمدتقی شاهچراغی با اشاره به اینکه ۶۳ هزار مسکن در استان قم تکلیف داشتیم که تمام آن احصا شده است ، مطرح کرد : از این تعداد ۴ هزار واحد مسکن روستایی ، ۱۷ هزار واحد در بافت و ۴۱ هزار واحد در حال احداث است .

    استاندار قم با بیان اینکه در ۱۷ هزار واحد بافت فرسوده ، در کمیسیون ماده ۵ ، دو طبقه تشویقی برای متقاضیان در نظر گرفته شده است ، عنوان کرد : این طرح طبقه تشویقی در بافت فرسوده یک عامل موثر و انگیزه‌بخش بوده است .

    وی با اشاره به اینکه مردم نیز بهتر است استقبال مطلوب‌تری از بافت مرکزی شهر داشته باشند ، خاطرنشان کرد : در این بافت به دلیل فراهم بودن زیرساخت‌ها شرایط زندگی آسان‌تر است . همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز متولی احداث ۴ هزار واحد مسکن روستایی است .

    وی با بیان اینکه در زمین ۵۶۰ هکتاری ، احداث مسکن به صورت آپارتمانی دنبال می‌شود ، تصریح کرد : در این زمین ۳۰ هزار واحد احداث خواهد شد ، که قرارداد ۲۲ هزار واحد آن منعقد و عملیات اجرایی ۱۵ هزار واحد آغاز شده که از این تعداد بیش از ۶ هزار واحد مرحله فونداسیون را پشت سر گذاشته‌اند .

    استاندار قم ساخت مسکن ویلایی در قم را مدنظر قرارداد و افزود : با توجه به اینکه الحاق به قم انجام نشد ، دو منطقه طایقان و اسلام آباد قنوات به عنوان نزدیک‌ترین نقاط به قم برای مسکن ویلایی در نظر گرفته شده است .

    وی با اشاره به اینکه در این دو منطقه تمام توافقات ملی انجام شده است ، یادآور شد : اخیرا قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) نیز به این پروژه ورود کرده است که اقداماتی از سوی آن‌ها دنبال خواهد شد .

    شاهچراغی با بیان اینکه در قم مشکل زمین و پیمانکار نداریم، اظهار داشت : همچنین مباحث مرتبط با تسهیلات بانکی نیز در سطح کلان کشور دنبال می‌شود . تلاش بر این است هرچه سریع‌تر این پروژه را به اتمام برسانیم چراکه این اتفاق موجب آرامش خاطر بیش‌تر شهروندان و مناسب‌تر شدن قیمت تمام شده خواهد شد . برنامه‌ریزی‌ها به صورتی بوده است که افرادی که به آن‌ها مسکن آپارتمانی نیز تخصیص داده شده است، بتوانند با پیگیری وضعیت خود را به مسکن ویلایی تغییر دهند .

    وی با اشاره به اینکه بیش از سقف تکلیف دولت زمین پیش‌بینی کرده‌ایم ، مطرح کرد : توافقات با پیمانکاران ۲۴ ماهه است اما تمام تلاش خود را برای تکمیل زودتر این پروژه‌ها خواهیم داشت . پس از تعیین تکلیف انتخاب مسکن ویلایی و یا آپارتمانی توسط مردم ، تمام متقاضیان به پیمانکاران متصل خواهند شد .

    وی با تاکید بر اینکه در مسیر مسکن برابر قانون مشکلی نداریم ، عنوان کرد : باتوجه به جلسه‌ای که با حضور رئیس سازمان ملی مسکن برگزار شد، مقرر گردید ۲۲۰ میلیارد تومان از منابع دولتی برای زیرسازی‌های ۵۶۰ هکتاری هزینه شود .

    استاندار قم نیز با بیان اینکه برای اخذ وام ابتدا باید تمام مدارک تکمیل و آماده شود ، گفت : اگر بانک‌های استان نتوانند پاسخ‌گوی این نیاز باشند ، این موضوع را در سطح ملی پیگیری می‌کنیم .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در دویست و چهاردهمین جلسه شورای مسکن استان از ساخت بیش از ۴۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در گیلان ...

    |

    در حوزه مسکن و طرح بزرگ نهضت ملی مسکن ، امروز عملیات اجرایی بیش از ۲۰ هزار واحد در شهرهای مختلف استان آغاز خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۴۸۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها از ابتدای ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی به اهمیت راه و مسکن روستایی پرداخت و گفت : امسال بیش از ۶۰۰ هزار قطعه زمین و ۴۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن در ...

    |

    رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی خواستار بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های علمی ، پژوهشی و اجرایی موجود در جهت ارتقا تاب‌آوری سازه‌های فولادی کشور شد و استفاده از فناوری‌های نوین و رعایت کامل آیین‌نامه‌های تخصصی در عرصه ساخت‌وساز کشور به ویژه در پروژه نهضت ملی مسکن ...

    |

    نظرات کاربران