در حال بارگذاری ...
  • پیشرفت ۵۳ درصدی فاز یک طرح نهضت ملی مسکن شهر دولت‌آباد

    در راستای رفع کمبود زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان ، مطابق با قانون توافقاتی با مالکین اراضی بعمل آمده است همچنین پنج هکتار زمین به محدوده شهر حبیب‌آباد الحاق شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان برخوار از پیشرفت ۵۳ درصدی فاز اول طرح نهضت ملی مسکن شهر دوات آباد خبر داد و گفت : فاز دوم این طرح به تعداد ۶۳ واحد دارای پیشرفت ۱۳ درصدی است .

    صادق حاجی اظهار کرد : طرح نهضت ملی مسکن شهر دولت‌آباد با مجموع ۱۴۴ واحد مسکونی در دو فاز در حال احداث است . فاز اول این پروژه به تعداد ۸۱ واحد در ۹ بلوک احداث می‌شود و هم‌اکنون دارای پیشرفت فیزیکی ۵۳ درصدی است . فاز دوم این پروژه در هفت بلوک و جمعاً به تعداد ۶۳ واحد احداث می‌شود و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ۱۳ درصدی دارد .  

    وی با اشاره به پیگیری‌های بعمل آمده جهت تامین زمین برای بیش از ۷۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان گفت : گفت بیش از ۲۰ هزار مترمربع زمین به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت اجرای پروژه در شهر حبیب‌آباد واگذار شده است .  

    حاجی بیان داشت : در راستای رفع کمبود زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان ، مطابق با قانون توافقاتی با مالکین اراضی بعمل آمده است همچنین پنج هکتار زمین به محدوده شهر حبیب‌آباد الحاق شده است .  

    وی در خصوص دیگر اقدامات بعمل آمده در حوزه مسکن این شهرستان عنوان کرد : عملیات نقل و انتقال بیش از ۱۰۰ سند اعیانی مسکن مهر شهرستان برخوار در قالب معاملات ثانویه و ثالثیه در دو شهر کمشچه و دولت‌آباد انجام پذیرفته و به لطف خدا با پیگیری‌های ویژه اسناد باقیمانده مسکن مهر این شهرستان اخذ و به متقاضیان تحویل داده شد .

     




    مطالب مرتبط

    رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

    |

    هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

    |

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن با اعلام اینکه هم اکنون منابع صندوق بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان است ، گفت : از ابتدای دولت ...

    |

    تسریع در اهدای زمین به منظور مردمی‌سازی ساخت مسکن در سال جاری حائز اهمیت است و با توجه به شناسایی اراضی مستعد برای واگذاری به متقاضیان امسال واگذاری زمین به متقاضیان سرعت بیشتری بگیرد که انتطار می‌رود تا تمامی معاونت‌ها بر انجام آن اهتمام داشته باشند .

    |

    نظرات کاربران