در حال بارگذاری ...
  • اعطای بسته‌های تشویقی برای ساکنان محلات بافت فرسوده در آذربایجان‌غربی

    تخفیف ۵۰ درصدی پروانه ساختمانی و خدمات نظام مهندسی از دیگر خدمات بسته‌های تشویقی واحدهای مسکونی محدوده‌ها و محلات بافت فرسوده هدف بازآفرینی شهری در استان است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت : بسته‌های تشویقی و تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی بافت های فرسوده (محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری) در استان تصویب و ابلاغ شده است .

    سید محسن حمزه‌لو اظهار کرد : اعطای وام ۳۵۰۰ میلیارد ریالی به ازای هر واحد مسکونی در محلات بافت‌های فرسوده (هدف بازآفرینی شهری) از جمله تسهیلات بانکی این محلات است .

    وی ادامه داد : تخفیف ۵۰ درصدی پروانه ساختمانی و خدمات نظام مهندسی از دیگر خدمات بسته‌های تشویقی واحدهای مسکونی محدوده‌ها و محلات بافت فرسوده هدف بازآفرینی شهری در استان است .

    مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت : متقاضیان بهره‌مندی از این بسته‌های تشویقی می‌توانند با مراجعه به سامانه‌های facility.udrc.ir و saman.mrud.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند .

    حمزه‌لو افزود : همچنین متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر به ادارات راه و شهرسازی محل سکونت خود مراجعه کنند .




    مطالب مرتبط

    ۱۳ هزار و ۲۲۷ هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان تهران واقع شده است که این میزان حدود ۸ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود .

    |

    در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۸۶۵۰ فقره پروانه ساختمانی صادر شده و حال اینکه این تعداد در سال ۱۴۰۲ به عدد ۲۵۹۵۱ پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده افزایش پیدا کرده و رشد چهل درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان‌ می‌دهد .

    |

    در دولت سیزدهم تاکنون چهار هزار و ۳۲۳ واحد نوسازی شده و ۸۱۷ پروانه نوسازی صادر شده‌ است .

    |

    در استان گلستان ۲۴ شهر دارای بافت فرسوده مصوب وجود دارد که در تمامی آن ها این بسته های تشویقی در حال اجرا بوده و ۱۰۰ درصد بسته های ۱۹گانه تشویقی مصوب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در این شهرها اجرایی شده است .

    |

    تا کنون در دولت سیزدهم ۲ هزار و ۳۸۷ واحد مسکونی در محلات بازآفرینی شهری استان افتتاح شده است .

    |

    نظرات کاربران