در حال بارگذاری ...
  • تخصیص ۵۳ تن قیر رایگان برای آسفالت محلات هدف بازآفرینی شهری هیرمند

    وجود محله های شهریِ نابسامان ، با ظاهری نامناسب یکی از اصلی ترین مشکلات شهرهای امروز است که برای مقابله با این چالش ، سیاست ها و برنامه های بازآفرینی تدوین شده تا بر اساس آن کیفیت زندگی بهتری برای ساکنین واقع در چنین فضاهای فقیر شهری ایجاد شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان هیرمند گفت : ۵۳ تن قیر رایگان اخیرا برای آسفالت ۳۴ هزار متر مربع از معابر حاشیه شهر به شهرداری این شهرستان اختصاص یافته است .

    محمد علی فقیهی اظهار داشت : این میزان قیر تخصیص یافته به ارزش ۶ میلیارد ریال به صورت رایگان برای بهسازی محله گلها به عنوان یکی از محلات حاشیه شهر هیرمند و از محل اعتبارات شرکت ملی بازآفرینی شهری اختصاص یافته است .

    وی یکی از بدترین چهره‌های محرومیت و مشکلات رایج در محلات ناکارآمد شهری را کیفیت پایین معابر و حتی فاقد آسفالت بودن بسیاری از کوچه ها در محلات هدف عنوان کرد ادامه داد : وجود محله های شهریِ نابسامان ، با ظاهری نامناسب یکی از اصلی ترین مشکلات شهرهای امروز است که برای مقابله با این چالش ، سیاست ها و برنامه های بازآفرینی تدوین شده تا بر اساس آن کیفیت زندگی بهتری برای ساکنین واقع در چنین فضاهای فقیر شهری ایجاد شود .

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان هیرمند از تامین پنج هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان خبر داد و گفت : ساخت واحدهای مسکونی به صورت ویلایی از مهمترین ویژگی ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان است که علاوه بر سرعت اجرای پروژه‌ها، نقش موثری در بهبود کیفیت زندگی و سکونت مردم براساس مختصات فرهنگی منطقه دارد .

    فقیهی تاکید کرد : با توجه به اینکه برای همه اراضی طرح نهضت ملی مسکن هیرمند طرح تفکیکی و آماده‌سازی در دستور کار قرار دارد شهروندان واجد شرایط می توانند از مزایای این طرح بهره مند شوند .




    مطالب مرتبط

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    از مجموع ۴۸۲ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در این شهرستان ۱۵۵ نفر در انتظار بررسی نتیجه نهایی ، ۵۱ نفر تایید اولیه ، ۶۰ نفر تایید نهایی ، ۱۷ نفر نیاز به اصلاحیه ، ۵۸ نفر افتتاح حساب شده ، ۷۴ نفر در انتظار استعلام و ۶۷ نفر تخصیص پروژه هستند .

    |

    به منظور رفاه حال شهروندان پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان به لحاظ متراژ ، محوطه و شهرسازی و نیز تأمین خدمات مورد نیاز از وضعیت و کیفیت مطلوبی برخوردار است .

    |

    نظرات کاربران