در حال بارگذاری ...
  • ضرورت نوسازی ۵۰ هزار واحد بافت فرسوده در استان فارس

    در حوزه بافت های محلات ناکارآمد شهری علاوه بر سکونتگاه های غیررسمی ، بافت های فرسوده را نیز داریم . در بحث بافت های فرسوده ، مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی در جهت تسهیل در صدور پروانه‌های ساختمانی و تسهیلات و مشوق هایی که این شورا برای ساخت و ساز در این بافت های در نظر گرفته ابلاغ شده که جزئیات ان به به شهرداران و معاونان فنی شهرداری ها منتقل می شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت :طی چهار سال باید ۵۰ هزار واحد در بافت های فرسوده این استان نوسازی شود که در این ارتباط سهم هر یک از شهرهای دارای بافت فرسوده استان را تعیین و به شهرداری ها ابلاغ کرد ه ایم .

    محمود رضا طالبان در همایش یک روزه فرمانداران - شهرداران و رؤسای راه و شهرسازی شهرستان های استان گفت : شکل گیری سکونتگاه های غیر رسمی در پیرامون شهرها گفت : توانمندسازی این مناطق نیازمند برنامه ریزی و نگاه شهرسازانه به این موضوع است . سکونتگاه های غیررسمی محدوده های ناکارآمدی هستند که بدون حضور مدیریت شهری و با یک سری اقداماتی که توسط افراد و مالکان انجام می شود شکل می گیرند و خالی از خدمات مورد نیاز افراد جامعه و ساکنان این مناطق است که می کوشیم با برنامه ریزی در جهت توانمندسازی آنها گام برداریم .

    وی ادامه داد : در حوزه بافت های محلات ناکارآمد شهری علاوه بر سکونتگاه های غیررسمی ، بافت های فرسوده را نیز داریم . در بحث بافت های فرسوده ، مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی در جهت تسهیل در صدور پروانه‌های ساختمانی و تسهیلات و مشوق هایی که این شورا برای ساخت و ساز در این بافت های در نظر گرفته ابلاغ شده که جزئیات ان به به شهرداران و معاونان فنی شهرداری ها منتقل می شود .

    طالبان ادامه داد : شهرداری ها و معاونت های فنی آنها چنانچه بخواهند مواردی را به این موارد الحاق کنند، کمیسیون ماده پنج این آمادگی را دارد که به این مبحث ورود کند . همچنین بحث مهم دیگری که با کمک شهرداری ها داریم دنبال می کنیم این است که نحوه نوسازی و مدل مداخله در بافت های فرسوده شهرها به چه شکل باشد که در پایان هر سال ۱۲ هزار ۵۰۰ واحد و در پایان چهار سال کل تعهدات نوسازی این واحدها عملیاتی شود .

    طالبان ادامه داد: برای این منظور مشاورانی را در اختیار می گیریم و از ۹ شهر پهنه هایی برای آنها تهیه می کنیم که هم محلات ناکارآمد آن شهرها شناسایی شود و هم اولویت اول تا سوم هر شهر و محله و نحوه مداخله شهرداری ها نیز مشخص شود تا با حمایت فرمانداری‌ها و اداره کل راه و شهرسازی به سمت اجرا برود .

    وی ، در خصوص افزایش تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن هم گفت : بر اساس مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار ، میزان این تسهیلات از ۴۰۰ میلیون تومان به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش می یابد. پیش بینی می کنیم تسهیلات بافت های فرسوده نیز افزایش قابل ملاحظه ای داشته باشد که این اتفاق قطعا به رونق بافت های فرسوده کمک خواهد کرد .




    مطالب مرتبط

    مردم ایلام می‌توانند از مشوق‌های طرح بافت‌های فرسوده استفاده کنند و برای تغییر بافت شهری و همچنین بهره‌مندی از مسکن ایمن و تسهیلات مربوطه اقدام کنند .

    |

    تسهیلات بافت فرسوده از ابتدای طرح نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده ۱۶ هزار و ۸۱۱ فقره به میزان ۵ هزار و ۳۲۸ میلیاردتومان در دولت سیزدهم پرداخت شد .

    |

    در قالب طرح نهضت ملی مسکن بنا است که حدود ۱۶۰ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود .

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    نظرات کاربران