در حال بارگذاری ...
  • روش‌های ۹ گانه ساخت مسکن باعث رشد و رونق بازار مسکن می‌شود

    در ساخت مسکن بخش خصوصی نیز برنامه های لازم پیش بینی شده است تا با ارائه تسهیلات ویژه از جمله کاهش هزینه های نظام مهندسی ، صدور پروانه و اعطای وام از ظرفیت سازندگان خوش نام و بخش خصوصی در راستای ساخت مسکن استفاده شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دهمین جلسه قرارگاه مسکن با هدف بررسی آخرین وضعیت پیشرفت طرح های نهضت ملی مسکن و همچنین روش های تولید و رونق بازار مسکن به ریاست استاندار البرز برگزار شد .

    در ابتدای این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان ضمن قرائت دستور کار جلسه از مدیرعامل شهر جدید مهستان خواست تا گزارشی از آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در این شهر را ارائه دهد .

    مدیرعامل شهر جدید مهستان اظهار کرد : در مجموع هشت هزار واحد مسکونی مسکن مهر در این شهر باقیمانده است که مقرر شد از این تعداد دو هزار واحد در قالب نهضت ملی مسکن و تا پایان نیمه سال ۱۴۰۲ عملیات ساخت آن به اتمام و با اولویت متقاضیان کمیته امداد تحویل شود .

    عباس قنبری همچنین گفت : امیدواریم تا پایان سال جاری مابقی ۶ هزار واحد باقیمانده شهر جدید مهستان تکمیل و تحویل متقاضیان شود .

    سپس مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز در خصوص ۹ الگوی ساخت مسکن در استان البرز توضیحاتی ارائه داد و بیان داشت با تاکید استاندار البرز و بررسی های کارشناسی توسط تیم مدیران و کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی به ۹ روش ساخت مسکن رسیدیم که این روشها باعث رشد و رونق بازار مسکن خواهد شد و نویدبخش تحولی عظیم در صنعت ساختمان استان خواهد شد .

    رضا خالقی بافت فرسوده ، مشارکت با بخش خصوصی ، خودمالکی ، واگذاری قطعات کوچک - گروه ساخت ، مسکن کارگری ، مسکن جوانان ، مسکن جوانی جمعیت ، شهرک سازی ، ساخت مساکن استیجاری را به عنوان روش های ساخت مسکن در استان نام برد و در خصوص هریک از این الگو ها توضیحاتی ارائه نمود .

    وی در خصوص ساخت مسکن از روش بافت فرسوده اظهار کرد : طبق الگوی ۴ ساله و با ابلاغ به ۱۷ شهر استان البرز مقرر شده است بیش از ۱۵ هزار واحد مسکن در سطح استان البرز از این طریق ساخته شود .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز گفت : در ساخت مسکن بخش خصوصی نیز برنامه های لازم پیش بینی شده است تا با ارائه تسهیلات ویژه از جمله کاهش هزینه های نظام مهندسی ، صدور پروانه و اعطای وام  از ظرفیت سازندگان خوش نام و بخش خصوصی در راستای ساخت مسکن استفاده شود .

    در پایان جلسه استاندار البرز ضمن جمع بندی موضوعات به فرماندار ساوجبلاغ در خصوص حل مشکلات شهر مهستان دستورات اکید داد و از فرماندار ، مدیرعامل و شهردار شهر جدید مهستان خواست تا با کنترل و نظارت ویژه باید نیازهای حمل و نقل، بهداشت و درمان ، مدرسه و نیروی انتظامی و همچنین صدور پایانکار ساختمانی ساکنین این شهر را در اسرع وقت مرتفع نمایند .

    مجتبی عبداللهی با بیان اینکه تولید مسکن در بخش خصوصی بسیار با اهمیت است از اعضا جلسه خواست به بخش خصوصی تسهیلات و مشوق های ویژه ارائه دهند تا آنها در زمینه تولید مسکن پیش قدم شوند .

    استاندار البرز در پایان به تعاونی مسکن کارکنان دولت اشاره کرد و با تاکید مجدد به مدیران دستگاه های دولتی بیان داشت : رضایت و وضعیت کارمندان دولت بسیار با اهمیت است و تمام مدیران باید در زمینه صاحب خانه شدن کارکنان خود اقدام نمایند .




    مطالب مرتبط

    تسریع در اهدای زمین به منظور مردمی‌سازی ساخت مسکن در سال جاری حائز اهمیت است و با توجه به شناسایی اراضی مستعد برای واگذاری به متقاضیان امسال واگذاری زمین به متقاضیان سرعت بیشتری بگیرد که انتطار می‌رود تا تمامی معاونت‌ها بر انجام آن اهتمام داشته باشند .

    |

    هلدینگ ثمسکن باید به پشتوانه بانک مسکن و ظرفیت‌های تخصصی و حرفه‌ای مجموعه بانک ، فرصت‌های بالقوه تولید مسکن در ظرفیت عمران و آبادانی کشور را شناسایی و با همت کارشناسان خود آن‌ها را بالفعل کند تا با خدمت بیشتر بتوانیم فشار تامین مسکن مردم را کاهش دهیم .

    |

    از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

    |

    در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

    |

    تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

    |

    نظرات کاربران