در حال بارگذاری ...
  • آزمون ورود به حرفه مهندسان در ۸ شهر مازندران برگزار می‌شود

    قبولی در این آزمون یکی از شرایط اخذ پروانه اشتغال بوده و متقاضی در صورت قبولی در آزمون و احراز سایر شرایط مشخص شده در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان موفق به اخذ پروانه اشتغال به کار حرفه ای خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی مازندران از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در ۲ روز متوالی اردیبهشت ماه در مازندران خبر داد و گفت : این آزمون در روزهای ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه در ۸ شهر استان همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود .

    علی دیوسالار اظهار داشت : در اجرای آئین نامه اجرائی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ، آزمون مقررات ملی ساختمان جهت ورود به حرفه و اخذ پروانه اشتغال بکار مهندسی با حضور بیش از ۱۰ هزار نفر داوطلب در روزهای ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در مازندران در ۸ حوزه امتحانی ساری ، بابل ، بابلسر ، آمل ، نور ، نوشهر ، چالوس و تنکابن برگزار می شود .

    وی تصریح کرد : در این دوره از آزمون‌ها در هفت رشته مهندسی ، معماری صلاحیت های (نظارت ، اجرا) ، عمران صلاحیت های (نظارت ، محاسبات ، اجرا) تاسیسات مکانیکی (نظارت ، طراحی و اجرا) تاسیسات برقی (نظارت ، طراحی و اجرا) شهرسازی ، نقشه برداری و ترافیک برای اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی و همچنین کاردان های فنی ساختمان در شش رشته معماری ، عمران ، تاسیسات مکانیکی ، تاسیسات برقی ، نقشه برداری و شهرسازی برای اخذ پروانه اشتغال بکار کاردانی در پایه ۳ و تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی در پایه های ۳، ۲ و ۱ و آزمون های طرح و اجرای گود ، پی و سازه نگهبان و ارزیابی ، طرح و اجرای بهسازی در تاریخ های ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری از طریق ارکان اجرایی و نظارتی به طور هماهنگ و همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد .

    دیوسالار بیان کرد : سابقه کار حرفه ای مورد نیاز برای این آزمون مطابق با ماده ۵ آیین نامه آجرایی قانون نظام مهندسی ساختمان خواهد بود و محاسبه بر اساس حداقل سه سال سابقه از تاریخ اخذ مدرک تحصیلی تا تاریخ برگزاری آزمون می باشد و چنانچه متقاضی در صورت نداشتن شرایط لازم با ورود اطلاعات نادرست نسبت به ثبت نام اقدام و نمره قبولی کسب کند نه تنها قبولی نامبرده کان لم یکن تلقی شده با وی مطابق با ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد .

    وی گفت : قبولی در این آزمون یکی از شرایط اخذ پروانه اشتغال بوده و متقاضی در صورت قبولی در آزمون و احراز سایر شرایط مشخص شده در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان موفق به اخذ پروانه اشتغال به کار حرفه ای خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    واگذاری زمین به خانواده‌هایی که مشمول این قانون شدند در سه مرحله در این استان انجام شد که استقبال مردم سیر افزایشی داشته است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تعداد واحدهایی که در قالب خودمالکی در استان در حال ساخت هستند ، ۱۲ هزار واحد عنوان کرد . ...

    |

    نظرات کاربران