در حال بارگذاری ...
  • پیشتازی شهر یزد در بارگذاری اطلاعات بافت‌های فرسوده

    اطلاعاتی از قبیل آدرس املاک فرسوده ، تعداد واحدهای در حال ساخت ، تاریخ صدور پروانه ، تصویر پروانه ، مقدار زیربنا و میزان پیشرفت ساخت بنا از جمله مواردی است که باید در این سامانه توسط شهرداری‌ها ثبت شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به راه اندازی سامانه «‌ستاد ملی بازآفرینی شهری» در راستای سیاست‌گذاری شرکت و به منظور نوسازی املاک واقع در محدوده‌های هدف بازآفرینی ، گفت : شهرداری یزد در این ارتباط بهترین عملکرد را داشته و توانسته است بیشترین اطلاعات و آمار را در این سامانه بارگذاری کند .

    سیدعلیرضا حسینی با اشاره به اینکه راه‌اندازی سامانه «ستاد ملی بازآفرینی شهری» به صورت تخصصی در حوزه جمع‌آوری اطلاعات املاک در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری فعالیت خود را آغاز کرده است ، اظهار کرد : هم اکنون این سامانه از طریق  استانداری‌های سراسر کشور جهت ثبت و درج اطلاعات کامل نوسازی و بازسازی بناهای واقع در بافت‎های فرسوده در اختیار شهرداری‌های استان‌های کشور قرار گرفته است .

    حسینی با بیان اینکه شهرداری‌ها موظف‎اند اطلاعات پروانه‌های ساختمانی در محدوده‌های بافت فرسوده تحت پوشش خود را در این سامانه ثبت و درج کنند ، گفت‌‍ : اطلاعاتی از قبیل آدرس املاک فرسوده ، تعداد واحدهای در حال ساخت ، تاریخ صدور پروانه ، تصویر پروانه ، مقدار زیربنا و میزان پیشرفت ساخت بنا از جمله مواردی است که باید در این سامانه توسط شهرداری‌ها ثبت شود . با استفاده از این سامانه می‌توان موقعیت بنای فرسوده را در نقشه جانمایی کرد و دقیقا موقعیت املاک در حال نوسازی را در سامانه نمایش داد .

    وی با اشاره به اینکه خوشبختانه شهرداری‌های سراسر کشور در حال ثبت اطلاعات خود در این سامانه هستند ، گفت : شهرداری یزد در این ارتباط بهترین عملکرد را داشته و توانسته است بیشترین اطلاعات و آمار را در این سامانه بارگذاری کند .

    مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت بازآفرینی شهری ایران از شهرداری‌های سراسر کشور خواست تا با ورود به این سامانه و درج اطلاعات خود ، شرکت بازآفرینی شهری ایران را در این نهضت و اقدام ملی یاری دهند . چنانچه شهرداری‌های سراسر کشور در خصوص درج آمار و اطلاعات مربوط به حوزه بازآفرینی شهری خود در این سامانه اهتمام کامل داشته باشند یقینا می ‌توانیم رصد دقیق و کاملی از وضعیت نوسازی بناهای فرسوده در کل  کشور بدست آوریم .

    حسینی اظهار کرد : انجام و استمرار این موضوع باعث خواهد شد تا تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران در حوزه بازآفرینی شهری ، سیاست‌گذاری‌های صحیح‌تری اتخاذ و اهداف مورد نظر را محقق کنند .




    مطالب مرتبط

    موضوع این تفاهم‌نامه که بین وزارت راه و شهرسازی با نمایندگی شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری تهران با نمایندگی سازمان نوسازی شهر تهران منعقد شد ، همکاری مشترک با هدف جذب اعتبارات سفر استانی در راستای محرومیت زدایی در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهر تهران جهت انجام اقدامات ...

    |

    طرح ساماندهی و احیای باغ مزار قبرستان نو واقع در بلوار امیرکبیر (جاده اراک) از سال گذشته در دستور کار شهرداری و سازمان بهسازی شهری قم قرار گرفت که برای تملک مغازه‌ها و واحدهای تجاری محدوده این قبرستان ، از ظرفیت اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان بهره گیری شد .

    |

    روند نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری از ۲۸۸ هزار واحد عبور کرده است و این میزان از نوسازی می‌تواند در آینده با قوت بیشتری ادامه یابد. همچنین در کنار نوسازی واحدهای واقع در بافت‌های فرسوده تاکنون ۱۰۴ هزار واحد مسکونی از واحدهایی که نوسازی آنها آغاز شده به بهره‌برداری رسیده ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    راهکار رفع معضل این مناطق ، جلوگیری از مهاجرت نیست، چراکه مهاجرت همواره وجود داشته و نمی‌توان کسی را مجبور کرد در جایی که تمایل ندارد ، زندگی کند . راهکار این معضل مدیریت و کنترل آن است که در دهه‌های گذشته این کار انجام نشده است و امروز شاهد گسترش محلات کم‌برخورداریم .

    |

    نظرات کاربران