در حال بارگذاری ...
  • پیشرفت ۴۸ درصدی ۳۷۸ واحد از طرح نهضت ملی مسکن شهرستان شهرضا

    در حال حاضر تعداد ۳۷۸ واحد از طرح نهضت ملی مسکن ، در سروستان شهرضا با پیشرفت فیزیکی ۴۸ درصدی در دست احداث قرار دارد . آماده سازی فاز ۵ و ۶ سروستان به مساحت ۷۵ هکتار و با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان در حال اجرا بوده و دارای ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا گفت : در حال حاضر تعداد ۳۷۸ واحد از طرح نهضت ملی مسکن ، در سروستان شهرضا با پیشرفت فیزیکی ۴۸ درصدی در دست احداث است .

    محمد حسن نادری در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان اظهار داشت : بیش از ۱۵ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن شهرستان شهرضا ثبت نام کردند که با توجه به بررسی و پالایش های بعمل آمده ، تا کنون افزون بر پنج هزار و ۸۰۰ متقاضی تایید نهایی شدند . از متقاضیان ثبت نام شده بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ نفر انصراف دادند و بالغ بر شش هزار و ۷۰۰ متقاضی نیز به دلیل نداشتن شرایط مورد نظر رد درخواست شدند .  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا اذعان داشت : در حال حاضر تعداد ۳۷۸ واحد از طرح نهضت ملی مسکن ، در سروستان شهرضا با پیشرفت فیزیکی ۴۸ درصدی در دست احداث قرار دارد . آماده سازی فاز ۵ و ۶ سروستان به مساحت ۷۵ هکتار و با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان در حال اجرا بوده و دارای ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی است .  

    نادری با اشاره به تصویب طرح تفکیکی سایت ۹ هکتاری محله پانصد دستگاه شهرضا در کمیسیون ماده پنج استان ، عنوان کرد : به منظور تامین اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در شهر شهرضا الحاق ۸۰ هکتار اراضی واقع در سروستان در کمیته فنی استانداری اصفهان به تصویب رسید . این اداره با هدف پیشگیری از زمین‌خواری و جلوگیری از تصرفات اراضی ملی همچنین مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و تلاش و پیگیری‌های بعمل آمده موفق به اخذ اسناد تک برگ ۶۳۰ هکتار اراضی ملی و دولتی شهرستان شهرضا شد .  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا با بیان اینکه اسناد دریافت شده به تعداد ۹۰ فقره بوده است اذعان داشت : اداره راه و شهرسازی این شهرستان در جهت حراست از اراضی دولتی اقداماتی نظیر اخذ سند و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ را در اولویت‌های کاری خود قرار داده است .  

    وی با تاکید بر اهمیت صیانت و حفاظت از اراضی ملی گفت: با تلاش و هوشیاری عوامل یگان حفاظت اراضی، در یکسال اخیر بیش از ۵۵ هکتار از اراضی ملی و دولتی رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شده است .  

    نادری در خصوص اقدامات بعمل آمده در راستای رفع مشکل معابر فاقد آسفالت محلات هدف بازآفرینی شهری این شهرستان ابراز داشت : با پیگیری‌های بعمل آمده ۵۰ تن قیر رایگان به شهرداری های این مناطق تحویل داده شد .




    مطالب مرتبط

    در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن و در سطح شهرهای استان اصفهان تاکنون تعداد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن تعریف شده است که بر این اساس در مجموع افزون بر ۵۲ هزار واحد در این پروژه‌ها قابل تخصیص به متقاضیان خواهد بود .

    |

    این شهر فاقد اراضی دولتی مناسب در محدوده و حریم جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن است لذا پیگیری و اقدامات لازم در راستای تأمین زمین مورد نیاز به عمل آمده است .

    |

    از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۹۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .

    |

    امسال ، واگذاری و اجاره هفت قطعه اراضی دولتی در سطح استان اصفهان به ارزش ۹۷ میلیارد ریال از طریق مزایده به نتیجه رسید .

    |

    با تلاش‌های به عمل آمده امسال در راستای حفظ و حراست از اراضی دولتی ۶۳۰ فقره سند تک برگ اخذ و اسناد مالکیت دفترچه‌ای به تک برگی تبدیل شده است . در جهت تامین مسکن اقشار ویژه استان اصفهان (خانواده معظم شهدا و جانبازان بالای ۲۵ درصد ، آزادگان و فرزند جانباز بالای ۷۰ درصد) ، اراضی ...

    |

    نظرات کاربران