در حال بارگذاری ...
  • نگاه ویژه به خراسان رضوی در مباحثی چون بازآفرینی شهری ، نهضت ملی مسکن و املاک و حقوقی

    خراسان رضوی را باید از چند منظر با سایر استان های متفاوت دانست بحث حاشیه نشینی با استناد به آمار و ارقام اعلامی از سوی مراجع ذیصلاح بخش بزرگی از منابع انسانی را با حجم بالایی از پروژه ها به خود معطوف ساخته که متاسفانه از لحاط چارت تشکیلاتی دارای مشکلات عدیده ای است که تبدیل آن به معاونت مستقل و بکارگیری نیروی منطبق با وظایف محوله می تواند بخشی از دغدغه های این حوزه را حل نماید .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در جلسه با هیات اعزامی وزارت راه و شهرسازی گفت : خراسان رضوی در مباحثی چون بازآفرینی شهری ، نهضت ملی مسکن ، املاک و حقوقی متفاوت از سایر استان هاست .

    داعی در این جلسه که با حضور مهدی نیا رییس امور مشاغل سازمان اداری و استخدامی کشور ، نصرنیا رییس مرکز نوسازی و توسعه منابع انسانی ، دروگر مدیر هسته گزینش ، بیانی سرپرست اداره کل خدمات پشتیبانی و رفاه و مهری معاون مرکز نوسازی و توسعه منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی تشکیل شد ، افزود : خراسان رضوی را باید از چند منظر با سایر استان های متفاوت دانست بحث حاشیه نشینی با استناد به آمار و ارقام اعلامی از سوی مراجع ذیصلاح بخش بزرگی از منابع انسانی را با حجم بالایی از پروژه ها به خود معطوف ساخته که متاسفانه از لحاط چارت تشکیلاتی دارای مشکلات عدیده ای است که تبدیل آن به معاونت مستقل و بکارگیری نیروی منطبق با وظایف محوله می تواند بخشی از دغدغه های این حوزه را حل نماید .

    وی ادامه داد : در جهت تاکیدات منویات مقام معظم رهبری و ریاست جمهور در راستای ساماندهی حاشیه نشینی کلان شهر مشهد همه ما وظیفه داریم تا اقدامات موثری را در جهت بهبود ارایه خدمات به مجاوران آقا علی بن موسی الرضا انجام دهیم .

    داعی در خصوص بحث املاک و حقوقی با اعلام اینکه خراسان رضوی بدلیل حجم بالای مستقلات و اراضی آستان قدس رضوی و موقوفات متعدد با مباحثی متفاوت از سایر استان ها روبرو است ، خواستار نگاه ویژه و مطابق با افتضاعات و نه نگاه تیپی و کلی به این استان شد . نهضت ملی مسکن با سهم ۱۰ درصدی از کل کشور رخداد بزرگی برای استان است و از هیات اعزامی خواست تا با تبیین برخی برنامه های کوتاه مدت ظرفیت تسریع در اقدامات را تسهیل بخشند .

    در ادامه مهدی ذبیحی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل گزارش اجمالی از اقدامات و برنامه ها ارایه کرد ، از مهمترین سرفصل های اعلامی می توان به تعداد شهرستان ها ، تعداد ادارات و نمایندگی های این اداره کل ، نیازهای منابع انسانی ، عدم وجود جایگاه های مدیرینی و معاونتی در اغلب ادارات ستادی و شهرستان ها ، درخواست اختصاص فوق العاده ویژه برای کلیه همکاران در پست های عمومی و تخصصی ، فوق العاده خاص برای همکارانی که در پست های با مسئولیت های حقوقی فعالیت دارند ، تعیین و تکلیف نیروها جهت تبدیل وضعیت ، افزایش تسهیلات رفاهی کارکنان اشاره کرد .

    در پایان نیز اعضای هیات اعزامی که قبل از این جلسه، دیداری رودر رو با کارکنان متقاضی بصورت عمومی و اختصاصی داشتند ارزیابی خود را اعلام و در خصوص رفع مشکلات تا حصول نتیجه مطلوب مواردی را تشریح کردند .

    بر پایه این خبر استان خراسان رضوی از ۳۴ شهرستان ، ۸۲ بخش ، ۱۷۹ دهستان و ۹۶ شهر تشکیل شده ‌است که دارای ۱۴ اداره و ۲ نمایندگی در سطح استان است که پس از استان فارس ، پر شهرستان‌ترین استان کشور است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی فراخوان جذب ایده رویداد توسعه نهضت ملی مسکن با مشارکت مردم را منتشر و از علاقه مندان ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی از تامین اراضی نهضت ملی مسکن به ارزش ۱۷۰ همت در استان خراسان رضوی خبر داد . ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جلسه ای با حضور مدیرعامل شرکت آبفاِی مشهد و مدیرکل راه و شهرسازی استان وضعیت ایجاد زیر ساخت های آب و فاضلاب نهضت ملی مسکن ...

    |

    با افزایش تولید مسکن روستایی که در اولویت نهضت ملی مسکن قرار دارد مساله باز آفرینی شهری مورد تاکید قرار گرفته و متقاضیان خود مالکی با تشویق ، حمایت و کاهش کاغدبازی (بروکراسی های) اداری می توانند تسهیلات بهتری دریافت کنند .

    |

    از مجموع حدود ۷ هزار نفر که تاکنون در این شهرستان حائز شرایط طرح نهضت ملی مسکن شناخته شده‌اند و فرآیند اختصاص و واگذاری واحدهای مسکونی به آنان در دست اقدام است ۵ هزار متقاضی مربوط به شهر گناباد و بقیه مربوط به شهرهای بیدخت و کاخک از توابع شهرستان گناباد هستند .

    |

    نظرات کاربران