در حال بارگذاری ...
  • طرح نهضت ملی مسکن کاشان در سه فاز پیگیری می‌شود

    طرح نهضت ملی مسکن کاشان در سه فاز در حال پیگیری است ، که در فاز اول پروژه یکهزار و ۴۵۵ واحدی بوده و در مراحل فونداسیون و اسکلت قرار دارد . در فاز دوم اراضی به مساحت ۵۰ هکتار برای این طرح در نظر گرفته شده است که مراحل تصویب در استان و در شورای عالی شهرسازی و معماری انجام پذیرفته است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : فاز اول طرح نهضت ملی مسکن کاشان به تعداد یکهزار و ۴۵۵ واحد در مراحل فونداسیون و اسکلت قرار دارد و فاز دوم نیز در مرحله تهیه طرح تفکیکی است .

    حمیدرضا فلاح چم آسمانی به همراه رؤسای ذیربط از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن شهرستان کاشان بازدید بعمل آورد و از نزدیک در جریان پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها قرار گرفت .  

    بررسی مشکلات اجرایی و کیفیت انجام پروژه‌ها از جمله اهداف این بازدید بود ، همچنین در طی آن ضمن گفت و گو با عوامل اجرایی ، مسائل مرتبط احصاء شد تا در کمیته‌های مربوطه پیگیری شود .  

    معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این بازدید اظهار داشت : طرح نهضت ملی مسکن کاشان در سه فاز در حال پیگیری است ، که در فاز اول پروژه یکهزار و ۴۵۵ واحدی بوده و در مراحل فونداسیون و اسکلت قرار دارد . در فاز دوم اراضی به مساحت ۵۰ هکتار برای این طرح در نظر گرفته شده است که مراحل تصویب در استان و در شورای عالی شهرسازی و معماری انجام پذیرفته است .  

    فلاح اذعان داشت : مطابق با تفاهم نامه‌ای که فی مابین اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و شهرداری کاشان منعقد شده ، شهرداری مسئولیت تهیه طرح تفکیکی و عملیات آماده سازی اراضی را بر عهده می‌گیرد .  

    وی بیان داشت : برای فاز سوم اراضی به مساحت ۷۵ هکتار در نظر گرفته شده است که در حال تصویب در کمیته‌های مربوطه استان بود و در کمیته فنی الحاق که زیر مجموعه شورای مسکن استان برگزار می‌شود مصوب شده است و به لطف خدا پس از تصویب در سایر کمیسیون‌های مربوطه وارد چرخه تولید مسکن می‌شود .




    مطالب مرتبط

    طرح نهضت ملی مسکن ، ابر پروژه ای است که می‌توان گفت حجم اصلی کار آن در دولت سیزدهم انجام شد و با توجه به قانون جهش تولید مسکن و تعهدات ایجاد شده حجم بالای کاری در طی سال‌های اخیر برای این طرح به اجرا درآمد .

    |

    وزارت راه و شهرسازی تاکنون ۶۵ هکتار در شهر گمیشان و بیش از هفت هکتار زمین در شهر سیمین شهر را برای احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تخصیص داده است .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

    |

    در کل استان زمین مورد نیاز برای بالغ بر ۱۴۵ هزار واحد تامین شد که برای حدود ۷۰ هزار واحد آن با پیگیری‌هایی که بعمل آمد مصوبه شورای برنامه ریزی استان برای ۸۰۰ هکتار زمین اخذ شد .

    |

    نظرات کاربران