در حال بارگذاری ...
  • تأمین بیش از ۴ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان فارس

    طرح نهضت ملی مسکن در ۱۵ شهر فارس به شکل ویلایی یک طبقه و حیاط دار ، در ۲۸ شهر به شکل ۲ طبقه ویلایی حیاط دار و در ۶ شهر شیراز ، مرودشت ، فسا ، جهرم ، نورآباد و کازرون نیز به شکل چهار طبقه اجرا خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت : تاکنون چهار هزار و ۱۶۵ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان تأمین شده است .

    محمود رضا طالبان گفت : از این میزان ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار که برای ساخت ۹۳ هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شده تمام مجوزهای لازم را اخذ کرده و مابقی نیز در مراحل اخذ مجوز است . در مجموع در استان فارس تا کنون برای ۳۷ هزار واحد مسکونی پروانه ساختمانی صادر شده که عملیات عمرانی آنها آغاز شده که از این تعداد فنداسیون ۲۰ هزار واحد اجرا شده است .

    وی اظهار کرد : طرح نهضت ملی مسکن در ۱۵ شهر فارس به شکل ویلایی یک طبقه و حیاط دار ، در  ۲۸ شهر به شکل ۲ طبقه ویلایی حیاط دار و در ۶ شهر شیراز ، مرودشت ، فسا ، جهرم ، نورآباد و کازرون نیز به شکل چهار طبقه اجرا خواهد شد .

    مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت : تعداد افرادی که تا کنون در طرح نهضت ملی این استان ثبت نام کرده اند ۴۴۰ هزار نفر است که از این تعداد ۱۴۸ هزار نفر واجد شرایط شناخته شده اند که ۹۸ هزار و ۷۰۰ نفر از آنها متأهل و ۴۹ هزار و ۳۰۰ نفرشان مجرد هستند .

    طالبان افزود : همچنین تا کنون ۸۳ هزار نفر از متقاضیان تایید نهایی شده اقدام به افتتاح حساب کرده اند که ۶۰ هزار نفر از آنها مبلغ اولیه ۴۰ میلیون تومان و بیشتر را پرداخت کرده اند . در طرح نهضت ملی مسکن استان فارس ۳۴ هزار و ۷۳۰ نفر از متقاضیان در قالب خانوار ۲ نفره ، ۳۴ هزار و ۶۶۱ نفر خانوار سه نفره ، ۲۸ هزار و ۶۴۹ نفر خانوار چهار نفره ، هفت هزار و ۷۰۶ نفر خانوار پنج نفره و یک هزار و ۱۹۹ نفر خانوار ۶ نفره اقدام به نام نویسی کرده اند .




    مطالب مرتبط

    در حال حاضر در طرح نهضت ملی مسکن شهر بویین میاندشت از اراضی که معادل ۸۴ واحد مسکونی به‌صورت واگذاری گروهی تعریف شده است برای ۷۰ واحد پروانه ساختمانی اخذ و فونداسیون این واحدها به اتمام رسیده است .

    |

    در قالب طرح نهضت ملی مسکن بنا است که حدود ۱۶۰ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود .

    |

    در راستای قانون جهش تولید مسکن و طرح نهضت ملی مسکن خدمات شهرداری های استان جهت صدور پروانه ساخت طرح نهضت ملی مسکن با ۳۰ درصد تخفیف و خدمات طراحی و نظارت سازمان نظام مهندسی با ۵۰ درصد تخفیف ارائه می‌شود .

    |

    در حال حاضر ۶۱۱ نفر از متقاضیان حائز شرایط ، تایید نهایی شدند که از این تعداد ۴۷۲ نفر متقاضیان شهر چادگان و مابقی متقاضیان شهر رزوه هستند . در حال حاضر ۲۲ واحد در ۱۱ پروژه تعریف شده است که برای ۲۲ واحد قرارداد با سازنده منعقد و برای این واحدها پروانه ساختمانی اخذ شده است .

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    نظرات کاربران