در حال بارگذاری ...
  • آماده اجرای بسته های تشویقی نوسازانه در بافت‌ های فرسوده به همت شهرداران هستیم

    بسته شهرسازانه امکان یک یا دو طبقه تراکم ، کاربری غیر مسکونی ، تسهیلات در حوزه پارکینگ ها و وام ۵۵۰ میلیون تومانی را برای شهروندان محلات هدف بافت های فرسوده فراهم کرده است که سبب تغییر چهره محلات بافت ها خواهد شد ، اما لازمه اینکار در راستای برخورداری بافت ها از تسهیلات مذکور اقدام به موقع شهرداران است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از آمادگی این اداره کل برای حمایت از شهرداری ها و تصویب محلات بافت فرسوده در کمیسیون ماده ۵ استان خبر داد و خواستار تعجیل و برنامه ریزی منسجم شهرداران در این خصوص شد .

    حسین جنتی گفت : بسته ۱۹ بندی تشویقی شهرسازانه در تهران توسط شهرداری تهران و سازمان نوسازی اجرایی شده اما در ۴۸ شهر استان منتظر نگاه مدبرانه شهرداران است . شهرداران متناسب یا شرایط اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و زیست محیطی نسبت به اجرای بسته تشویقی اقدام کنند .

    جنتی گفت : بسته شهرسازانه امکان یک یا دو طبقه تراکم ، کاربری غیر مسکونی ، تسهیلات در حوزه پارکینگ ها و وام ۵۵۰ میلیون تومانی را برای شهروندان محلات هدف بافت های فرسوده فراهم کرده است که سبب تغییر چهره محلات بافت ها خواهد شد ، اما لازمه اینکار در راستای برخورداری بافت ها از تسهیلات مذکور اقدام به موقع شهرداران است .

    جنتی گفت : از اولویت های تولید مسکن ، نوسازی بافت های فرسوده به جهت در اختیار داشتن تمامی خدمات زیربنایی و روبنایی به عنوان یکی از بهترین روشهای تولید مسکن است و در این زمینه اداره کل راه و شهرسازی استان تهران آماده همکاری با شهرداری ها و مشارکت با مردم در جهت نوسازی بافت های فرسوده است .




    مطالب مرتبط

    رویکرد مدیریت پیشین شهر تهران کاهش صدور پروانه‌ مسکن بود . به همین جهت طی یک فرایند نزولی در سال ۱۴۰۰ تنها ۵۴۰۰ پروانه ساخت مسکن توسط شهرداری تهران صادر شد که این رقم کمترین میزان در ده سال پیشینش یوده است . در حالی که ابتدای این دهه ۹۰ یعنی سال ۹۱، ۳۱ هزار پروانه ساخت مسکن در ...

    |

    ایجاد اشتغال در بحث مسکن با هیچ بخشی قابل مقایسه نیست . برای قشر عظیمی از تحصیل کرده گرفته تا کارگر ساده ایجاد اشتغال می‌کند . مسکن حدود ۷۰ صنعت را راه می اندازد ؛ سیمان ، آهن و ... .

    |

    ۱۳ هزار و ۲۲۷ هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان تهران واقع شده است که این میزان حدود ۸ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود .

    |

    در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۸۶۵۰ فقره پروانه ساختمانی صادر شده و حال اینکه این تعداد در سال ۱۴۰۲ به عدد ۲۵۹۵۱ پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده افزایش پیدا کرده و رشد چهل درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان‌ می‌دهد .

    |

    در حال حاضر ظرف یک هفته کاری پروانه ساختمانی به جهت نوسازی بافت های فرسوده توسط شهرداری این شهر صادر شده و کاملا به صورت صد در صد رایگان می باشد .

    |

    نظرات کاربران