در حال بارگذاری ...
  • شناسایی بیش از ۱۰ هزار هکتار زمین مازاد دستگاه‌های اجرایی و دولتی

    در سال ۱۴۰۱ بیش از ۶۵ هزار هکتار زمین در حریم و محدوده تحصیل شده و بیش از ۳۲ هزار هکتار زمین موات از سال‌های گذشته تعیین تکلیف شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن در تشریح اقدامات این سازمان در دفتر املاک گفت : در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۰ هزار هکتار زمین مازاد دستگاه‌های اجرایی و دولتی شناسایی شد .

    ارسلان مالکی با اشاره به عملکرد دفتر املاک این سازمان در سال ۱۴۰۱ گفت : بیش از ۱۰ هزار هکتار زمین مازاد دستگاه‌های اجرایی و دولتی طی سال گذشته شناسایی شده است .

    اخذ بیش از ۷۳ هزار هکتار سند مالکیت به نام دولت اخذ شده است

    مالکی در خصوص اخذ اسناد مالکیت در اجرای قانون جهش تولید مسکن نیز اظهار کرد : در اجرای ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن ۶۹ هزار هکتار و در اجرای ماده ۱۰ این قانون بیش از ۴ هزار هکتار سند مالکیت به نام دولت اخذ شده است .

    وی افزود : در سال ۱۴۰۱ بیش از ۶۵ هزار هکتار زمین در حریم و محدوده تحصیل شده و بیش از ۳۲ هزار هکتار زمین موات از سال‌های گذشته تعیین تکلیف شده است .

    سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن تبدیل بیش از ۳۸ هزار فقره اسناد دفترچه‌ای به سند تکبرگ را از دیگر اقدامات این سازمان در حوزه املاک بر شمرد و اضافه کرد : همچنین در راستای اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و قانون جهش تولید مسکن به‌منظور اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سال ۱۴۰۱ بیش از ۶ هزار هکتار زمین با مالکیت بخش خصوصی به منظور خرید یا توافق جهت الحاق به محدوده و یا تغییر کاربری شناسایی شده است .




    مطالب مرتبط

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها شده است که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است .

    |

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    نظرات کاربران