در حال بارگذاری ...
  • ثبت‌نام یک‌هزار نفر برای دریافت زمین در طرح جوانی جمعیت استان مازندران

    در راستای اجرای ماده ۳ و ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و آئین نامه اجرایی آن ، به منظور واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط ، باید زمان تولد فرزند سوم یا بیشتر متقاضیان بعد از ابلاغ این قانون یعنی تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ باشد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران گفت : بیش از هزار نفر در شهرهای استان برای دریافت زمین در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ثبت‌نام کردند .

    جابر حسن‌زاده اظهار داشت : معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران واگذاری اراضی به اقشار ویژه و دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و عمومی و تامین اراضی در جهت ساخت مسکن در راستای سیاست‌های دولت را در سطح استان در کنار سایر اقدامات و وظایف ، پیگیری و در دست اقدام دارد . بیش از هزار نفر در شهرهای استان برای دریافت زمین در قالب طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ثبت‌نام کردند که شرایط متقاضیان در دست بررسی و پالایش قرار دارد .

    وی با بیان اینکه اداره‌کل راه و شهرسازی استان مازندران به صورت ویژه در تلاش برای تامین زمین مورد نیاز این طرح است اظهار کرد : تاکنون برای ۱۱۳ نفر تامین زمین انجام شد و مابقی افراد واجدین شرایط در سال جاری انجام می‌شود . در راستای اجرای ماده ۳ و ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و آئین نامه اجرایی آن ، به منظور واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط ، باید زمان تولد فرزند سوم یا بیشتر متقاضیان بعد از ابلاغ این قانون یعنی تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ باشد .

    حسن‌زاده خاطرنشان کرد : متقاضیان واجد شرایط قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می‌توانند با مراجعه به سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت‌نام کنند تا مراحل قانونی اقدام شود . سند مالکیت زمین‌ها مورد نظر در طرح فرزندآوری پس از پرداخت مبلغ آماده‌سازی و پرداخت آخرین قسط به نام متقاضی انتقال می‌یابد .

    معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی مازندران از تامین کسری زمین در طرح نهضت ملی مسکن استان با شیوه تهاتر و توافق با نهادها مانند کمیته امداد و بنیاد مستضعفان خبر داد و تصریح کرد : در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان مازندران ، ۱۳۰ هکتار تامین زمین انجام شد . در دو ماهه نخست سال جاری ۲۱ هکتار سند مالکیت بنام اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران اخذ شد .




    مطالب مرتبط

    واگذاری زمین به خانواده‌هایی که مشمول این قانون شدند در سه مرحله در این استان انجام شد که استقبال مردم سیر افزایشی داشته است .

    |

    در طرح جوانی جمعیت ، زمین مورد نیاز برای تمام این متقاضیان تأمین شده و تاکنون ۲ هزار قطعه به متقاضیان واگذار شده و به مابقی هم تا پایان امسال واگذار خواهد شد .

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    از مجموع چهار هزار و ۱۴۴ متقاضی در شهر بیرجند ۲ هزار و ۸۰ متقاضی معادل هزار و ۴۰ قطعه زمین به متقاضیان دارای فرزند سوم و بیشتر و ۲ هزار و ۶۴ متقاضی معادل هزار و ۳۲ قطعه به متقاضیان دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال واگذار می‌شود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    نظرات کاربران