در حال بارگذاری ...
  • انعقاد قرارداد اخذ سند تک برگی ۲ هزار و ۶۵۱ هکتار از اراضی دولتی سیستان و بلوچستان

    با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی ، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی رفع می‌شود ، همچنین با اخذ اسناد تک‌برگی به نام دولت سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن می‌رسد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت : قرارداد اخذ سند تک برگی (کاداستر) ۲ هزار و ۶۵۱ هکتار از اراضی ملی این استان طی سه سال اخیر با پیمانکاران منعقد شد .

    حسینعلی کریمی با بیان اینکه بیشترین قراردادهای این مدت با یک هزار و ۶۰۰ هکتار به سال ۱۴۰۱ اختصاص دارد ، افزود : کاداستر مجموعه‌ای از اطلاعات دقیق و طبقه‌بندی شده و به روز از اراضی موجود است که محدوده‌های مالکیت اشخاص را به همراه اطلاعات حقوقی مرتبط با هر ملک ارائه می‌دهد .

    وی ادامه داد : با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی ، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی رفع می‌شود ، همچنین با اخذ اسناد تک‌برگی به نام دولت سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن می‌رسد .

    معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت : با پیگیری های این اداره کل سند مالکیت ۹ هزار و ۷۷۰ هکتار از اراضی استان طی سه سال اخیر با تعامل و همکاری سایر دستگاه های اجرایی به نام دولت اخذ شد .




    مطالب مرتبط

    جلوگیری از هرگونه اخلال ، تصرف ، تجاوز ، ایجاد مزاحمت ، ممانعت از ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی و دولتی و برخورد با متخلفان و زمین خواران و معرفی آن‌ها به مراجع قضایی از وظایف مهم این یگان است .

    |

    برای این طرح حدود ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین موردنیاز است که‌ در این راستا، ۳ هزار و ۲۸۰ هکتار زمین و بیش از ۹۰ درصد درخواست متقاضیان ، در همان شهر یا شهرهای همجوار در سطح استان تامین شده است .

    |

    تحصیل و تخصیص اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن از طریق اخذ سند برای ۱۸۰ هکتار از اراضی مازاد دستگاهای اجرایی استان بنام سازمان ملی زمین و مسکن و رفع تصرف حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی دولتی از جمله این اقدامات بود که با هدف تامین زمین و آماده سازی اراضی در قالب طرح نهضت ملی مسکن مورد ...

    |

    به منظور رفاه حال شهروندان پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان به لحاظ متراژ ، محوطه و شهرسازی و نیز تأمین خدمات مورد نیاز از وضعیت و کیفیت مطلوبی برخوردار است .

    |

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    نظرات کاربران