در حال بارگذاری ...
  • افتتاح ۲۸۳ واحد مسکونی در محلات هدف بازآفرینی شهری استان گلستان همزمان با سالروز آزادی خرمشهر

    در بخش نوسازی بافت‌های فرسوده که نیازمند توجه هستند ، آمادگی داریم مجددا بسته‌های تشویقی در نوسازی بافت‌های فرسوده را به نفع مردم تغییر دهیم تا شاهد رشد نوسازی هر چه بیشتر سقف‌های لرزان و ناپایدار در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری در کشور باشیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، همزمان با سالروز فتح خرمشهر ۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده سراسر کشور افتتاح خواهد شد که ۲۸۳ واحد متعلق به استان گلستان است .

    مهدی ملک گفت : در راستای اجرای برنامه نهضت ملی مسکن تعداد ۲ هزار و ۹۷۹ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده ۱۸ شهر استان در حال نوسازی است که تعداد ۲۸۳ واحد به بهره برداری می‌رسد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان با اشاره به این که بافت‌های فرسوده از ظرفیت‌های بالایی برای نوسازی و تولید مسکن برخوردارند ، اظهار کرد : برنامه‌های حوزه بازآفرینی شهری طی سال جاری در چهار محور شامل نوسازی مسکن ، تکمیل خدمات روبنایی و زیر بنایی در محلات هدف بازآفرینی شهری ، بهسازی معابر خاکی در محلات هدف بازآفرینی شهری و توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی ساکنان پیگیری خواهد شد .

    وی با اشاره به این که بعد از  ابلاغ بسته تشویقی شهرسازانه در چند ماهه اخیر صدور پروانه‌ ساخت رشد چشمگیری در شهرستان‌ها داشته است ، گفت : در بخش نوسازی بافت‌های فرسوده که نیازمند توجه هستند ، آمادگی داریم مجددا بسته‌های تشویقی در نوسازی بافت‌های فرسوده را به نفع مردم تغییر دهیم تا شاهد رشد نوسازی هر چه بیشتر سقف‌های لرزان و ناپایدار در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری در کشور باشیم .

    ملک با بیان این که برای راه اندازی یک خیزش عمومی در نوسازی بافت‌های فرسوده باید از ظرفیت گروه‌های جهادی و بسیج محلات و گروه‌های تخصصی که به شکل چهره به چهره با مردم وارد گفت و گو شوند ، استفاده کرد ، گفت : در واقع حلقه‌های میانی می‌توانند در نوسازی بافت‌های فرسوده پیش برنده باشند . خوشبختانه وزیر راه و شهرسازی نگاه حمایت‌گر به این موضوع دارند و شهرداری را شریک راهبردی در جریان نوسازی می‌دانند .




    مطالب مرتبط

    هم‌اکنون بسته‌های تشویقی در ۴۴۴ شهر اجرایی شده است که از این تعداد شهر ۱۹۴ شهر بسته بومی را تصویب و اجرایی کرده‌اند .

    |

    این میزان قیر رایگان برای بازآفرینی محلات هدف شهرهای خان ببین ، گمیشان ، سیمین شهر ، فاضل آباد ، گنبد ، رامیان و آق قلا تصویب و تخصیص گردید .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    بر اساس آمارهای رسمی از حدود ۳۱ هزار واحد مسکونی در شهر کاشمر نزدیک به ۲۰ هزار واحد مسکونی یعنی حدود ۷۰ درصد واحدها فاقد اسکلت و همچنین از حدود ۱۲ هزار نفر جمعیت و ۴ هزار واحد مسکونی شهر خلیل‌آباد نزدیک به این گسل نیز حدود ۲ هزار واحد مسکونی و بیش از ۷۰ درصد فاقد اسکلت است . این ...

    |

    در دولت سیزدهم عملیات نوسازی بیش از ۲۸۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده کشور آغاز شد که نسبت به تمامی دولت‌های گذشته میزان رکورد نوسازی را به خود اختصاص داده است .

    |

    نظرات کاربران