در حال بارگذاری ...
  • تاکید بر پیگیری برای رفع موانع تولید مسکن

    تیم نظارت و بازرسی وزارت راه و شهرسازی با قدرت ، حل مسائل و مشکلات بخش مسکن را در حوزه اراضی، ساخت و سایر موارد رصد می‌کنند . همچنین راهکارهای تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن و تسریع در اجرای آن نیز پیشرفت مناسبی داشته است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت : تیم نظارت و بازرسی وزارت راه و شهرسازی با قدرت ، حل مسائل و مشکلات بخش مسکن را در حوزه اراضی ، ساخت و سایر موارد رصد می‌کنند .

    روح اله اکبری در نشست خبری بخش مسکن که امروز سوم خرداد با حضور خبرنگاران در ساختمان دادمان برگزار شد بخشی از راهکارهای دولت را برای تسهیل در روند خانه‌دار شدن مردم تشریح کرد و گفت : قرارگاه ملی مسکن با این هدف راه‌اندازی شده است تا به رفع موانع و مشکلات متعددی که در بخش مسکن وجود دارد ، مبادرت ورزد .

    دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی بخشی از مشکلات و موانع را شامل رفع موانع بانکی ، زیرساخت‌ها ، نظام مهندسی ساختمان و شهرداری ها عنوان کرد . تیم نظارت و بازرسی وزارت راه و شهرسازی با قدرت ، حل مسائل و مشکلات بخش مسکن را در حوزه اراضی ، ساخت و سایر موارد رصد می‌کنند . همچنین راهکارهای تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن و تسریع در اجرای آن نیز پیشرفت مناسبی داشته است .

    اهتمام استان‌ها بر برگزاری جلسات شورای مسکن و رفع موانع موجود

    وی با اشاره به اینکه جلسات شورای عالی مسکن هر یک ماه یکبار با حضور رییس‌جمهوری تشکیل می‌شود بر برگزاری جلسات شورای مسکن استان ها تاکید کرد .

    به گفته این مقام مسئول ، وزارت راه و شهرسازی علاوه بر کمک به تامین مسکن ، تفاهم‌نامه‌هایی را با برخی از وزارتخانه‌ها وارگان در برنامه دارد . ساخت خوابگاه‌های متاهلی در اراضی دانشگاه در توافق با دانشگاه ها برای احداث ۲۰۰ هزار واحد در حال اجرایی شدن است که در این خصوص دانشگاه یزد و رازی کرمانشاه پیشگام بوده اند . همچنین موضوع صنعت شهرها نیز از دیگر برنامه های حوزه مسکن وزارت راه و شهرسازی است که در جوار شهرهای بزرگ ساخت مسکن کارگری در برنامه است .




    مطالب مرتبط

    در بخش بهسازی ، نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ، ساخت ۴۹۰ هزار و ۸۲۸ واحد مسکونی آغاز شده که از این تعداد آغاز و ۲۴۰ هزار و ۳۱۶ واحد به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شده است .

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    از مجموع ۴۸۲ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در این شهرستان ۱۵۵ نفر در انتظار بررسی نتیجه نهایی ، ۵۱ نفر تایید اولیه ، ۶۰ نفر تایید نهایی ، ۱۷ نفر نیاز به اصلاحیه ، ۵۸ نفر افتتاح حساب شده ، ۷۴ نفر در انتظار استعلام و ۶۷ نفر تخصیص پروژه هستند .

    |

    نظرات کاربران