در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۲۵۰ تختی شادگان

    این پروژه بیمارستانی که طراحی و مقدمات اجرایی آن اعم از تحویل زمین و تامین منابع مالی از سال ۱۴۰۱ آغاز شده است در برنامه است تا در ۵ سال با هزینه پیش‌بینی شده ۷۵۰ میلیاردتومان به اتمام برسد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان شادگان از آمادگی سازمان مجری برای احداث این پروژه بیمارستانی طی ۳ سال در صورت تامین اعتبار خبر داد .

    علی نبیان گفت : عملیات اجرایی ساخت بیمارستان شادگان در استان خوزستان امروز  با حضور همکارانمان از وزارت بهداشت و نماینده محترم شهرستان شادگان درمجلس شورای اسلامی ومسئولان استانی به صورت رسمی آغاز شد . این پروژه بیمارستانی که طراحی و مقدمات اجرایی آن اعم از تحویل زمین و تامین منابع مالی از سال ۱۴۰۱ آغاز شده است در برنامه است تا در ۵ سال با هزینه پیش‌بینی شده ۷۵۰ میلیاردتومان به اتمام برسد .

    مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با تاکید بر اینکه توان مهندسی سازمان مجری به حدی است که می‌توان بیمارستان را طی سه سال تکمیل کرد ، افزود : چنانچه هزینه تکمیل بیمارستان تامین شود این بیمارستان طی ۳ سال احداث می‌شود . برای این پروژه بیمارستانی ۳۲ هزار مترمربع و برای ساختمانی اصلی  ۲۵ هزار مترمربع زمین تامین شده است .

    وی توضیح داد : برای این پروژه بیمارستانی که در ۴ طبقه احداث خواهد شد بخش‌های اتاق عمل ، بستری جراحی ، زنان و زایمان ، کودکان و نوزادان ، بستری داخلی ، اورژانس پیش بینی شده است . ساخت بیمارستان شادگان یکی از نیازهای اصلی استان خوزستان است که در سفر رییس جمهوری به استان خوزستان در ماه گذشته بر آن تاکید شد و مقرر است تا با تامین هزینه در ساخت این بیمارستان تسریع شود .

     




    مطالب مرتبط

    در راستای زیرساخت‌هایی که نیاز است در اجرای طرح‌های مسکن تامین شود نیز تفاهمی بین سازمان مجری و سازمان ملی زمین و مسکن ایجاد شده تا در آینده بتوان زیرساخت‌های مورد نیاز طرح‌های مسکن را با سرعت بیشتری تأسیس کرد .

    |

    احداث بیمارستان ۵۰۰ تختی ایرانشهر که در مرحله اسکلت قرار دارد از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و طبق زمان‌بندی اولیه تکمیل آن تا سال ۱۴۰۴ به طول می‌انجامد . هم‌اکنون پیشرفت کل این پروژه ۲۸ درصد است و با تخصیص به موقع اعتبار در زمان مقرر به اتمام خواهد رسید .

    |

    ساخت این بیمارستان ۱۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که تاکنون ۶۵۰ میلیارد تومان آن تامین شده است و به ۴۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا بیمارستان تکمیل و تحویل بهره‌بردار شود .

    |

    بر اساس آمارها سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی بیش از ۲۵۱ بیمارستان با ۲۴ هزار و ۴۴۳ تخت را ساخته و تحویل بهره‌بردار داده است .

    |

    این بیمارستان در ۶ طبقه احداث می‌شود و شامل تمامی بخش‌های یک بیمارستان جنرال و عمومی است . برنامه‌ریزی شده است تا این بیمارستان با تأمین به‌موقع منابع مالی در ۳۶ ماه و با سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومان احداث شود .

    |

    نظرات کاربران