در حال بارگذاری ...
  • الحاق بیش از ۵۰۰ هکتار زمین برای ساخت طرح نهضت ملی مسکن

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران طی دو جلسه در قالب ۴ موضوع با الحاق به محدوده اراضی ۳۲۱ هکتار زمین دولتی در چهار شهر و ۱۸۱ هکتار زمین مالکیت خصوصی در شهر میانه در راستای تأمین مسکن موضوع قانون جهش تولید مسکن موافقت کرده است .

    بر مبنای این جلسات ، شهر آران و بیدگل به مساحت ۱۴ هکتار ، بهبهان با ۳۵ هکتار ، همدان ۱۲۷ هکتار و پرند به مساحت ۱۴۵ هکتار تصویب شد که در مجموع ۳۲۱ هکتار الحاق صورت گرفت .

    همچنین شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در قالب تصویب طرح جامع توسعه و عمران شهر میانه ضمن تأمین کلیه نیازهای اداره کل راه و شهرسازی استان مرتبط با تکالیف در حوزه حمایتی با الحاق بیش از ۱۸۰ هکتار اراضی مستعد با مالکیت غیر دولتی زمینه پاسخگویی به تقاضای بازار در قالب عرضه مسکن در قالب مدل خود مالکین را فراهم کرده است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از تامین ۳۰۰ هکتار زمین جهت قانون جهش تولید مسکن در شهرستان دماوند خبر داد و گفت : به دلیل ...

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    تاکنون مطالعات مکان‌یابی ۴۰ شهرک به شورای‌عالی ارسال شده و طرح جامع ۱۱ شهرک مسکونی دولتی به مساحت ۳ هزار و ۵۹۶ هکتار و در ۴ استان به تصویب شورای‌عالی شهرسازی رسیده است و پروانه تاسیس آنها به نام دولت جمهوری اسلامی با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر شده است .

    |

    در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن میزان تقریبی ۴ هکتار از اراضی جهاد کشاورزی در شهر بادرود برابر ضوابط تملک و سند مالکیت در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن قرار گرفت که پس از تهیه طرح تفکیکی و تایید کمیته فنی موضوع به کمیسیون ماده پنج ارجاع شد و در حال حاضر در مرحله ابلاغ طرح ...

    |

    نظرات کاربران