در حال بارگذاری ...
  • ارتقا سرانه درمانی استان خوزستان با تکمیل و احداث بیمارستان‌ های جدید

    برای تکمیل بیمارستان رامهرمز به تعداد ۱۰۷ تخت ، سال گذشته ۱۳ میلیاردتومان تخصیص یافت . در برنامه است تا این پروژه بیمارستانی در زیربنای ۸۴۰۰ مترمربع طی ۳۶ ماه تکمیل و تحویل شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان محری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از افزایش سرانه خدمات درمانی خوزستان با احداث و تکمیل بیمارستان‌های جدید طی دولت سیزدهم جدید خبر داد .

    علی نبیان که در استان خوزستان به سر می‌برد ضمن اعلام بازدید از برخی بیمارستان‌های در حال احداث این استان در بیان جزییات آن توضیح داد : پروژه تکمیلی بیمارستان رامهرمز به تعداد ۱۰۷ تخت ییمارستانی در مجاورت بیمارستان فعلی که از آبان‌ماه سال گذشته آغاز شد با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است .

    مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی افزود : برای تکمیل بیمارستان رامهرمز به تعداد ۱۰۷ تخت ، سال گذشته ۱۳ میلیاردتومان تخصیص یافت . در برنامه است تا این پروژه بیمارستانی در زیربنای ۸۴۰۰ مترمربع طی ۳۶ ماه تکمیل و تحویل شود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص بیمارستان ۱۹۷ تختی شوشتر که در سفر به استان خوزستان مورد بازدید قرار گرفت ، توضیح داد : این پروژه بیمارستانی بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد . با تدابیر اتخاذ شده تسهیلات ماده ۵۶ تکمیل این بیمارستان در مرحله نهایی قرار دارد . همچنین در سفر رییس‌جمهور و هیات دولت به استان خوزستان این پروژه جزو پروژه‌های ویژه قرار گرفت و بر تسریع در ساخت آنها تاکید شد .

    نبیان افزود : پیش بینی می‌شود با تامین اعتبارات از جمله تسهیلات مصوب سفر و تسهیلات ماده ۵۶ این پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم بهره‌برداری شود . این بیمارستان ۱۷ هزارمترمربع زیربنا دارد و در زمینی به مساحت ۳۶ هزارمترمربع بنا شده است .




    مطالب مرتبط

    در راستای زیرساخت‌هایی که نیاز است در اجرای طرح‌های مسکن تامین شود نیز تفاهمی بین سازمان مجری و سازمان ملی زمین و مسکن ایجاد شده تا در آینده بتوان زیرساخت‌های مورد نیاز طرح‌های مسکن را با سرعت بیشتری تأسیس کرد .

    |

    احداث بیمارستان ۵۰۰ تختی ایرانشهر که در مرحله اسکلت قرار دارد از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و طبق زمان‌بندی اولیه تکمیل آن تا سال ۱۴۰۴ به طول می‌انجامد . هم‌اکنون پیشرفت کل این پروژه ۲۸ درصد است و با تخصیص به موقع اعتبار در زمان مقرر به اتمام خواهد رسید .

    |

    ساخت این بیمارستان ۱۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که تاکنون ۶۵۰ میلیارد تومان آن تامین شده است و به ۴۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا بیمارستان تکمیل و تحویل بهره‌بردار شود .

    |

    بر اساس آمارها سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی بیش از ۲۵۱ بیمارستان با ۲۴ هزار و ۴۴۳ تخت را ساخته و تحویل بهره‌بردار داده است .

    |

    این بیمارستان در ۶ طبقه احداث می‌شود و شامل تمامی بخش‌های یک بیمارستان جنرال و عمومی است . برنامه‌ریزی شده است تا این بیمارستان با تأمین به‌موقع منابع مالی در ۳۶ ماه و با سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومان احداث شود .

    |

    نظرات کاربران