در حال بارگذاری ...

استعلام مالکیت ۶۰۰ پرونده مالکیت اراضی آذربایجان غربی از ابتدای سال جاری تاکنون

در خصوص تعیین نوعیت زمین تمام استعلامات موجود برای اراضی مطرح شده در سطح استان و نوعیت پرونده های مطروحه در ۲ ماهه سالجاری غیر موات بوده که رای مورد نظر برای آنها صادر شده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس اداره املاک ، بانک زمین و حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت : از ابتدای امسال استعلامات ۶۰۰ فقره پرونده مالکیت اراضی و تعیین نوعیت زمین شناسایی و به مراجع استعلام کننده پاسخ داده شده است .

سوران کریمی گفت : از این تعداد در بخش پاسخگویی به استعلامات مالکیت اراضی از ادارات و ارگان‌ها و دفاتر اسناد رسمی به تعداد ۴۵۰ مورد پرونده استعلام لازم صادر شده است . در بخش نوع اراضی و تشخیص عمران نیز صدور و ثبت آرای کمیسیون ماده ۱۲ قانون زمین شهری برای اراضی اشخاص (نوعیت زمین) به تعداد ۱۵۰ رای انجام گرفته است .

رییس اداره املاک ، بانک زمین ، حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت : تعیین نوعیت اراضی ، از لحاظ بایر یا دایر و یا موات ، بررسی می گردد و نهایتا رای صادر و به استعلام کننده ابلاغ می گردد . که بر اساس این ماده تعیین نوعیت اراضی و انتصاب اعضای کمسیون بر عهده وزارت راه و شهرسازی است .

کریمی افزود:  در خصوص تعیین نوعیت زمین تمام استعلامات موجود برای اراضی مطرح شده در سطح استان و نوعیت پرونده های مطروحه در ۲ ماهه سالجاری غیر موات بوده که رای مورد نظر برای آنها صادر شده است .




مطالب مرتبط

گسترش خدمات زیربنایی در محدوده‌های بازآفرینی شهری از مسائل مورد پیگیری بوده و توسعه این بخش نیازمند مشارکت و همکاری دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری‌ها و همچنین همکاری مردم است .

|

پروژه سه هزار و ۴۰۰ واحد مسکن از طرح های نهضت ملی مسکن در زمین ۸۰ هکتاری در دست اجراست و باید روند اجرایی این طرح تسریع یابد . طرح ۷۸۸ خودمالکی مسکن در شهر جدید گلمان نیز در دست اجراست که در حال حاضر ۴۴۰ واحد از این طرح به اتمام رسیده است .

|

با توجه به رشد محدوده محلات هدف و جمعیت ساکن در آنها ، این اداره کل با همکاری دستگاه‌های دخیل در برنامه اقدام مشترک در شهرهای ارومیه ، بوکان ، پیرانشهر ، خوی ، سردشت ، سلماس ، مهاباد و میاندوآب نسبت به بازبینی برنامه اقدام مشترک اقدام نموده که در نهایت ۵۷۲ پروژه به اعتبار بالغ ...

|

تعداد ۵ پروژه بازآفرینی شهری باقیمانده نیز در سال جاری اتمام می‌شود و به بهره برداری خواهد رسید . پروژه‌های بازآفرینی شهری در شهرهای ارومیه ، خوی ، بوکان ، میاندوآب ، پیرانشهر ، سردشت و مهاباد اجرا شده‌ است .

|

اراضی الحاق شده به محدوده شهر سلماس در اولویت اجرایی نهضت ملی مسکن است و استفاده از ظرفیت اراضی اوقافی در اولویت دوم بوده و باید مقدمات اجرایی شدن نهضت ملی مسکن در این اراضی فراهم شود .

|

نظرات کاربران