در حال بارگذاری ...
  • تکمیل طراحی و انجام تحکیم بستر بیمارستان ۳۰۰ تختی ماهشهر

    برای تکمیل این بیمارستان در لایحه بودجه امسال ۲۰ میلیاردتومان پیش بینی شده است و سازمان در تلاش است تا از سایر ردیف‌ها و از محل اعتبارات متوازن و ارزش افزوده در طول سال به این بودجه تخصیص یابد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل طرح‌های ملی مناطق ۵ و ۶ سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از تکمیل طراحی و انجام مراحل تحکیم بستر بیمارستان ۳۰۰ تختی ماهشهر در استان خوزستان خبر داد .

    کرامت نرگس‌نژاد ضمن اعلام بازدید علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و نماینده استان خوزستان از روند اجرای بیمارستان ۳۰۰ تختی ماهشهر در بیان روند اجرای این پروژه بیمارستانی توضیح داد : این بیمارستان ۳۰۰ تختی است که پیش‌تر ۲۲۰ تختی بود و سال گذشته کمیمسیون ماده ۲۶ تشکیل و به بیمارستان ۳۰۰ تختی ارتقا یافت .

    مدیرکل طرح‌های ملی مناطق ۵ و ۶ سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی افزود : کارهای طراحی این بیمارستان انجام شده است . با توجه به جلگه‌ای بودن بافت زمین شهر ماهشهر و شرایط خاصی که زمین محل اجرای پروژه دارد هم اینک در مرحله تحکیم بستر با استفاده از شمع‌های در جا هستیم و پروژه در حال پیشرفت است .

    نرگس‌نژاد افزود : برای تکمیل این بیمارستان در لایحه بودجه امسال ۲۰ میلیاردتومان پیش بینی شده است و سازمان در تلاش است تا از سایر ردیف‌ها و از محل اعتبارات متوازن و ارزش افزوده در طول سال به این بودجه تخصیص یابد .

    به گفته وی ، این پروژه بیمارستانی در ۳۰ هزار مترمربع زیربنا و در زمینی به مساحت ۴ هکتار زمین احداث می‌شود .




    مطالب مرتبط

    در راستای زیرساخت‌هایی که نیاز است در اجرای طرح‌های مسکن تامین شود نیز تفاهمی بین سازمان مجری و سازمان ملی زمین و مسکن ایجاد شده تا در آینده بتوان زیرساخت‌های مورد نیاز طرح‌های مسکن را با سرعت بیشتری تأسیس کرد .

    |

    احداث بیمارستان ۵۰۰ تختی ایرانشهر که در مرحله اسکلت قرار دارد از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و طبق زمان‌بندی اولیه تکمیل آن تا سال ۱۴۰۴ به طول می‌انجامد . هم‌اکنون پیشرفت کل این پروژه ۲۸ درصد است و با تخصیص به موقع اعتبار در زمان مقرر به اتمام خواهد رسید .

    |

    ساخت این بیمارستان ۱۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که تاکنون ۶۵۰ میلیارد تومان آن تامین شده است و به ۴۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا بیمارستان تکمیل و تحویل بهره‌بردار شود .

    |

    بر اساس آمارها سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی بیش از ۲۵۱ بیمارستان با ۲۴ هزار و ۴۴۳ تخت را ساخته و تحویل بهره‌بردار داده است .

    |

    این بیمارستان در ۶ طبقه احداث می‌شود و شامل تمامی بخش‌های یک بیمارستان جنرال و عمومی است . برنامه‌ریزی شده است تا این بیمارستان با تأمین به‌موقع منابع مالی در ۳۶ ماه و با سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومان احداث شود .

    |

    نظرات کاربران