در حال بارگذاری ...
  • ساخت مسکن در خارج از حریم شهرها موجب ایجاد هزینه مضاعف برای حاکمیت است

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سید مهدی هدایت در مراسم افتتاحیه پنج هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده کشور در حضور وزیر راه و شهرسازی گفت : قیمت تمام شده مسکن در خارج از حریم شهرها با احتساب هزینه زیرساخت ها متری پنجاه میلیون تومان است که هفتاد درصد این مبلغ به عهده بخش دولتی است .

    وی در ادامه افزود : ساخت مسکن در خارج از حریم شهرها تبدیل فرصت به تهدید و ساخت مسکن در بافت فرسوده شهرها تبدیل تهدید به فرصت است .

     

     

     

     
     
     
    خبرنگار : سید علی سید صدر
     
     
    تصویربردار : یوسف سعیدی
     
     
     




    مطالب مرتبط

    تلاش‌ها و اقدام‌های مناسبی توسط دولت و شهرداری‌ها در حوزه بازآفرینی شهری به لحاظ کیفی و کمی انجام شده است ، اما تبلیغات و اطلاع‌رسانی درستی در ارائه آمارها نداریم که نیاز است مجموعه عملکردها به لحاظ کیفی و کمی برای مردم و مسئولان تبیین و تشریح شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برنامه سالانه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ، اظهار کرد : تجربه نشان داده است که ...

    |

    بر اساس شاخص‌های تعیین شده از سوی شورای معماری و شهرسازی کشور ، شهرداری‌ها محدوده‌هایی را به کمیسیون ماده ۵ استان معرفی می‌کنند که پس از تصویب در این کمیسیون به عنوان محدوده بافت فرسوده شهرها شناخته می‌شود .

    |

    در شهرضا هزار و ۱۹۷ واحد مسکونی بر روی رشته قنات قرار دارند اما این ۱۹۶ واحد در نقطه قرمز واقع شده‌اند ، بنابراین از تمام سازمان‌های مرتبط خواهشمندم برای جا به جایی ساکنان این واحدها همکاری کنند .

    |

    محرومیت زدایی و بهره مندی محلات کمتر برخوردار و هدف باز آفرینی شهری از خدمات روبنایی و زیربنایی به میزان متوسط محلات برخوردار همان شهر، مورد هدف سند ملی بازآفرینی شهری و سند ملی ساماندهی و توانمندسازی مسکن سکونتگاهای غیر رسمی است که نیاز به توجه و حمایت جدی مجلس شورای اسلامی ...

    |

    نظرات کاربران