در حال بارگذاری ...
  • اجرای عملیات زیرسازی بیش از ۲۷۵ هزار متر مربع از خیابان های حاشیه شهر زاهدان

    علاوه بر این تاکنون ۷۴هزار متر مربع از آسفالت قدیمی و آسیب دیده در این مناطق توسط ماشین آلات عمرانی جمع آوری و ۶۳ هزار متر مکعب نخاله ساختمانی و عمرانی از این مناطق جمع آوری شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت : بیش از ۲۷۵ هزار متر مربع از معابر خیابان‌های حاشیه شهر زاهدان از سال ۹۸ تاکنون تعریض ، لایروبی ، تسطیح زیرسازی و نهایتا آسفالت شد .

    مصطفی بیک مداح اظهار داشت : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان از سال ۹۸ تاکنون در ۹ منطقه شامل ۶ محله و سه روستای حاشیه شهر زاهدان فعالیت عمرانی داشته است . مجموع اقدامات بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان چهره زندگی در پهنه شمالی زاهدان را دگرگون کرده است .

    مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان با اشاره به اجرای ۳ فاز ساماندهی در حاشیه شهر زاهدان توسط بنیاد مسکن گفت : مجموعا برای ۷۰ هکتار از اراضی حاشیه شهر زاهدان طرح تفکیکی تهیه شده و تا کنون ۱۶۸ کیلومتر از خیابان های حاشیه شهر تعریض ، لایروبی ، تسطیح زیرسازی و نهایتا آسفالت شده است .

    وی گفت : علاوه بر این تاکنون ۷۴ هزار متر مربع از آسفالت قدیمی و آسیب دیده در این مناطق توسط ماشین آلات عمرانی جمع آوری و ۶۳ هزار متر مکعب نخاله ساختمانی و عمرانی از این مناطق جمع آوری شده است .

    بیک مداح تصریح کرد : ساکنین این مناطق و حافظه شهری زاهدان به یاد دارد که مسیل سیستان و مسیل ابوذر از نقاط به شدت آلوده و غیر قابل تردد زاهدان بودند و امکان حضور و زندگی در این مناطق بدون ماسک برای افراد غیر بومی عملا غیر ممکن بود که با توفیق همکارانمان در بنیاد مسکن این معظل بزرگ برطرف شد و نمای شهری این مناطق با احداث کانال بتنی تعریض خیابان ، آسفالت جدولگذاری ها و پیاده روسازی هایی که صورت گرفته ، شان و کرامت انسانی را به ساکنین این مناطق بازگردانده است .

    مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان گفت : تاکنون نیمی از رقم اعتبار موافقت شده در طرح ساماندهی زاهدان به بنیاد مسکن تخصیص یافته و تخصیص باقیمانده اعتبار به تکمیل و توسعه فعالیت های عمرانی در حاشیه شهر و آینده این کلان شهر استان کمک خواهد کرد .




    مطالب مرتبط

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    سال گذشته در مجموع ۵ هزار و ۴۹ جلد سند صادر شده است که از این تعداد هزار و ۴۶۱ جلد سند شهری و ۳ هزار و ۵۸۸ جلد سند روستایی است . در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز ۷۷۳ جلد سند صادر شده است که ۲۳۰ جلد شهری و ۵۴۳ جلد روستایی بوده است .

    |

    مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

    |

    در بخش روستایی ۵۶۰ هزار و ۴۹۸ واحد وارد فاز عملیاتی شده است که از این رقم ، تعداد ۳۰۵ هزار و ۸۴۶ واحد به اتمام رسید و تحویل متقاضیان شد و ۲۵۴ هزار و ۴۶۵ واحد نیز در حال اجراست که پیشرفت های متفاوتی نیز دارد .

    |

    تا کنون در شهرستان آزادشهر شش هزار و ۵۸۴ متقاضی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد پرونده هزار و ۲۵۹ متقاضی به تایید نهایی رسیده است .

    |

    نظرات کاربران