در حال بارگذاری ...
  • افتتاح حساب بیش از یک میلیون نفر متقاضی طرح نهضت ملی در بانک مسکن

    تاکنون از محل آورده متقاضیان ۲۵ هزار و ۹۸۱ میلیاردتومان و از محل تسهیلات ۴۰ هزار و ۲۱۹ میلیاردتومان به حساب سازندگان واریز شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری‌ ، سرپرست بانک مسکن با اعلام اینکه بیش از یک میلیون نفر در بانک مسکن برای نهضت ملی افتتاح حساب کردند از انعقاد قرارداد ۲۴۵ هزار و ۴۶۴ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳ هزار و ۳۸۵ میلیارد تومان در آن بانک خبر داد .

    علی عسکری در خصوص روند ارایه تسهیلات نهضت ملی مسکن توسط آن بانک توضیح داد : از ابتدای اجرای طرح تاکنون یک میلیون و ۱۴ هزار و ۳۷۶  نفر در بانک مسکن افتتاح حساب کردند .

    سرپرست بانک مسکن میزان واریزی به حساب سازندگان را معادل ۶۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و توضیح داد : تاکنون از محل آورده متقاضیان ۲۵ هزار و ۹۸۱ میلیاردتومان و از محل تسهیلات ۴۰ هزار و ۲۱۹ میلیاردتومان به حساب سازندگان واریز شده است .

    عسکری میزان قراردادهای تسهیلاتی منعقده در بانک مسکن را معادل ۲۴۵ هزار و ۴۶۴ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳ هزار و ۳۸۵ میلیارد تومان عنوان کرد .




    مطالب مرتبط

    با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

    |

    بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

    |

    تسهیلات بافت فرسوده از محل تلفیق منابع تودیعی دولت به همراه منابع داخلی بانک مسکن با معرفی نامه‌های ارسالی از سوی نهاد متولی قابل پرداخت به متقاضیان واجد شرایط است .

    |

    باید توجه کرد که بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی در عرصه ساخت و ساز با جهت گیری حمایتی در حوزه مسکن همواره تلاش دارد در رونق اقتصادی کشور تاثیر گذار باشد .

    |

    هلدینگ ثمسکن باید به پشتوانه بانک مسکن و ظرفیت‌های تخصصی و حرفه‌ای مجموعه بانک ، فرصت‌های بالقوه تولید مسکن در ظرفیت عمران و آبادانی کشور را شناسایی و با همت کارشناسان خود آن‌ها را بالفعل کند تا با خدمت بیشتر بتوانیم فشار تامین مسکن مردم را کاهش دهیم .

    |

    نظرات کاربران