در حال بارگذاری ...
  • تهیه طرح تفکیکی و آماده سازی ۸۱۹ هکتار از اراضی آذربایجان غربی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

    این اراضی در شهرهای سردشت ، خوی ، بوکان ، نقده ، لاجان ، مهاباد ، چایپاره ، ایواوغلی ، چالدران ، سلماس و مهاباد واقع شده است . اراضی شناسایی شده بعد از تهیه طرح مطالعاتی ، تفکیک و آماده سازی شده و جهت ساخت مسکن تحویل متقاضیان می شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت : در حال حاضر تهیه طرح تفکیکی و آماده سازی ۸۱۹ هکتار از اراضی این استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دست اقدام است .

    جلال تقی دخت افزود : مطالعات امکان سنجی و تهیه طرح های تفکیکی اراضی دولتی برای اجرای طرح های نهضت ملی مسکن در ۳۹۶ هکتار از اراضی استان در جریان است . این مطالعات در شهرهای چایپاره ، خوی ، ایواوغلی ، چالدران ، سیلوانه ، لاجان ، مهاباد ، سردشت ، ارومیه ، بوکان ، نقده ، خوی ، سلماس ، ماکو و بازرگان در حال انجام است .

     معاون مسکن وساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی افزود : در بخش آماده سازی نیز ۴۲۳ هکتار از اراضی استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تفکیک و آماده واگذاری شده است .

    تقی دخت بیان کرد : این اراضی در شهرهای سردشت ، خوی ، بوکان ، نقده ، لاجان ، مهاباد ، چایپاره ، ایواوغلی ، چالدران ، سلماس و مهاباد واقع شده است . اراضی شناسایی شده بعد از تهیه طرح مطالعاتی ، تفکیک و آماده سازی شده و جهت ساخت مسکن تحویل متقاضیان می شود .




    مطالب مرتبط

    پروژه سه هزار و ۴۰۰ واحد مسکن از طرح های نهضت ملی مسکن در زمین ۸۰ هکتاری در دست اجراست و باید روند اجرایی این طرح تسریع یابد . طرح ۷۸۸ خودمالکی مسکن در شهر جدید گلمان نیز در دست اجراست که در حال حاضر ۴۴۰ واحد از این طرح به اتمام رسیده است .

    |

    اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن نیز در شهر جدید گلمان در حال انجام است و باید آماده سازی اراضی برای تسهیل اجرای طرح نیز بدون وقفه انجام گیرد .

    |

    در بخش مسکن حمایتی بانک های عامل کمتر از ۳۰ درصد عملکرد در پرداخت دارند و این رقم باید ظرف ۲ ماه آینده به بالای ۵۰ درصد برسد .

    |

    باید اطلاع‌رسانی دقیق و شفافی از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن روستایی در سطح شهرستان و روستاها انجام گیرد .

    |

    شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل واحدهای مسکن مهر در دولت سیزدهم را در برنامه قرارداد و در این دولت ۶۰ هزار و ۳۴۶ واحد افتتاح و تحویل شد. در این بخش ۱۸ هزار واحد در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید باقیمانده است که در برنامه است تا پایان سال تکمیل و تحویل شود .

    |

    نظرات کاربران