در حال بارگذاری ...

تسریع در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن و نوسازی بافت‌های فرسوده/ ساماندهی نظارت بر عملکرد سکوهای ارتباطی در زمینه بازار مسکن و اجاره‌بها

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس‌جمهور در هشتمین جلسه شورای عالی مسکن بر ساماندهی بازار اجاره‌بها و نظارت بر عملکرد سکوهای ارتباطی در زمینه مسکن و اجاره‌بها به منظور جلوگیری از سوداگری و قیمت‌سازی در بازار مسکن تأکید کرد و از تمامی مسئولان و دستگاه‌ها خواست با عمل به وظایف خود باعث رفع هر چه بیشتر نگرانی مردم از ناحیه تأمین مسکن شوند .

سیدابراهیم رییسی رییس جمهور در هشتمین جلسه شورای‌ عالی مسکن بر ساماندهی بازار اجاره‌بها و نظارت بر عملکرد سکوهای ارتباطی در زمینه مسکن و اجاره‌بها به منظور جلوگیری از سوداگری و قیمت‌سازی در بازار مسکن تأکید کرد و  از تمامی مسئولان و دستگاه‌ها خواست با عمل به وظایف خود باعث رفع هر چه بیشتر نگرانی مردم از ناحیه تأمین مسکن شوند .

رییس جمهور در این جلسه که با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ، وزیر کشور ، وزیر نیرو و سایر وزرای عضو برگزار شد با تاکید بر ضرورت شتاب گرفتن اعطای تسهیلات به طرح‌های ساخت مسکن، استانداران را مکلف کرد ، تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده را نیز در دستور کار قرار دهند .

رییسی در این جلسه همچنین از استانداری‌ها و ادارات مربوطه در استان‌ها خواست اراضی را که بیش از ۱۰ سال  بلاتکلیف مانده و ساخت و ساز در آنها انجام نشده ، شناسایی کرده و با ارائه مشوق‌های لازم و همچنین بهره‌گیری از ساز و کارهای قانونی که در شورای‌عالی شهرسازی به تصویب رسیده است ، این زمین‌ها را به ظرفیت ساخت و سازهای مسکن کشور اضافه کنند .

ساماندهی بازار اجاره‌بها و نظارت بر عملکرد سکوهای ارتباطی در زمینه بازار مسکن و اجاره‌بها به منظور جلوگیری از سوداگری و قیمت سازی در بازار مسکن از دیگر تأکیدات رئیس جمهور در جلسه امروز شورای عالی مسکن بود .

رئیسی با اشاره به افزایش سهم مسکن در سبد خانوار ، از همه مسئولان و دستگاه‌ها خواست در زمینه اجرای نهضت ملی مسکن با جدیت به وظایف خود عمل کنند تا نگرانی مردم از ناحیه تأمین مسکن هر چه بیشتر برطرف شود .

در این جلسه مقرر شد دستورالعمل تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات به شرط اخذ نتیجه مطلوب در اجرای آزمایشی ، به شکل سراسری در کل کشور اجرا شود . همچنین ایجاد درگاه سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری که آخرین وضعیت پروژه‌های نوسازی بافت فرسوده را نشان می‌دهد ، به تایید اعضا رسید .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر کارگروه کنترل و تنظیم بازار املاک و مستغلات خراسان رضوی گفت : مستاجران در صورتی که موجران نسبت به افزایش اجاره بها ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر کارگروه کنترل و تنظیم بازار املاک و مستغلات خراسان رضوی گفت : استفاده از سامانه «تعیین اجاره بها» برای مشاوران ...

|

یکی از کارکردهای سامانه املاک و اسکان تخصیص منابع بانکی به پروژه‌های مختلف است . هم اکنون با ثبت ۵۰ درصد اطلاعات ملکی مردم در سامانه ، سیاستگذار قادر به اخذ تصمیمات درست بر اساس واقعیات شده است .

|

برای اینکه شهروندان در فصل اجاره‌ها مشکل نداشته باشند حتماً کمیسیون دریافتی را مطابق نرخ‌نامه که به جهت سهولت کار در اکثر استان‌ها به شکل QR code طراحی شده و مطابق نرخ نامه واریز کنند .

|

طبق آمارها بیش از ۵ هزار بنگاه مشاوره املاک غیرمجاز در سطح شهر تهران وجود دارد که در استان تهران این رقم بسیار بیشتر ثبت شده است و یکی از مشکلات این تعداد از غیرمجازها ، فرار مالیاتی گسترده ای است که در این حوزه شکل گرفته است . بنابراین ما آمادگی داریم تا در طرح مشترکی با سازمان ...

|

نظرات کاربران