در حال بارگذاری ...
  • صاحبان املاک در بافت‌های فرسوده شهری از فرصت طرح نهضت ملی مسکن برای احداث و احیای واحدهای مسکونی استفاده کنند

    در رابطه با واگذاری زمین در جهت احداث مسکن در قالب طرح نهضت ملی باید هر چه سریع‌تر اقدامات لازم انجام گیرد و موانع تأمین زمین مورد نیاز برای نهضت ملی برطرف می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام بر احیای بافت‌های فرسوده و احداث واحدهای مسکونی در زمین‌های با کاربری مسکونی با توجه به فرصت مناسب طرح نهضت ملی مسکن تأکید کرد .

    فرشاد دوستی در حاشیه وبینار شورای عالی که مسکن به ریاست رئیس جمهور و با حضور استانداران و اعضای شورای مسکن سراسر کشور برگزار شد ، گفت : در سطح شهرهای استان به ویژه شهر ایلام ساختمان‌های قدیمی در بافت‌های فرسوده و همچنین زمین‌های مناسبی با کاربری مسکونی وجود دارد که در صورتی که صاحبان این املاک از تسهیلات و شرایط ویژه ای که در نهضت ملی مسکن پیش بینی شده استفاده کنند چهره شهرها متحول شده و در کنار ایمن سازی واحدهای مسکونی شمار زیادی از شهروندان خانه دار شده و صاحبان املاک مذکور نیز از منافع آن بهره مند می شوند .

    حسن بهرام‌نیا ، استاندار ایلام نیز در جلسه وبینار شورای عالی مسکن که به ریاست رئیس‌جمهور و با حضور استانداران سراسر کشور و دیگر اعضا برگزار شد گفت : نهضت ملی مسکن از تأکیدات جدی ریاست‌ محترم جمهور و مجموعه‌ی مدیریت ارشد استان است و همه‌ی دستگاه‌ها باید از این فرصت کم‌نظیر برای خانه‌دار کردن مردم  استفاده کنند .

    وی اظهار کرد : در رابطه با واگذاری زمین در جهت احداث مسکن در قالب طرح نهضت ملی باید هر چه سریع‌تر اقدامات لازم انجام گیرد و موانع تأمین زمین مورد نیاز برای نهضت ملی برطرف می‌شود .

    بهرام‌نیا با بیان این‌که بخشی از واحدهای نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده احداث می‌شود ، افزود : باید از این فرصت برای نوسازی ساختمان‌های قدیمی ، تقویت بافت فرسوده و همچنین زیباسازی شهر استفاده کرد .




    مطالب مرتبط

    اجرای طرح نهضت ملی مسکن و شروع عملیات اجرائی بالغ بر ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار واحد در قالب برنامه های مختلف در حال اجراست . اجرای این واحدها در قالب‌های واگذاری انفرادی و گروهی زمین دولتی به متقاضیان واجد شرایط شهری و روستایی ، اجرای پروژه های انبوه سازی در زمین های دولتی برای ...

    |

    مردم ایلام می‌توانند از مشوق‌های طرح بافت‌های فرسوده استفاده کنند و برای تغییر بافت شهری و همچنین بهره‌مندی از مسکن ایمن و تسهیلات مربوطه اقدام کنند .

    |

    ۱۳۸ پروژه به ارزش ۹ هزار و ۱۱۹ میلیارد تومان در زمینه پروژه‌های زیربنایی و روبنایی و احداث واحدهای مسکونی (۱۱ هزار و ۳۵۴ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن و مسکن مهر) در شهرهای جدید ، ۹۵ پروژه در زمینه احداث فضاهای آموزشی ، درمانی ، فرهنگی ، ورزشی در بافت‌های فرسوده به ارزش ۹۹۸ ...

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    نظرات کاربران