در حال بارگذاری ...
  • اختصاص ۴۰۸ هکتار از اراضی دولتی استان قزوین در جهت انجام طرح نهضت ملی مسکن

    ۴ قطعه زمین جهت واگذاری به این دسته از متقاضیان در شهر آبیک تخصیص داده شده است که پس از انجام فرآیند اداری و تصویب در هیئت نمایندگی واگذار می شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: تاکنون ۴۰۸ هکتار از اراضی دولتی جهت انجام طرح نهضت ملی مسکن در استان قزوین تخصیص داده شده است .

    سیدعلی هاشمی در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه معاونت املاک و حقوقی این اداره کل در خصوص تخصیص زمین به طرح ۳ فرزندی گفت : طی ۲ ماه گذشته از سال ۱۴۰۲ این اداره کل جهت تخصیص زمین به متقاضیان حائز شرایط قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اقدام به واگذاری ۵ قطعه زمین به مساحت ۱۶۰ متر به ۱۰  خانوار در شهر بویین زهرا نموده است .

    وی ادامه داد : همچنین ۴ قطعه زمین جهت واگذاری به این دسته از متقاضیان در شهر آبیک تخصیص داده شده است که پس از انجام فرآیند اداری و تصویب در هیئت نمایندگی واگذار می شود .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اضافه کرد : در خصوص واگذاری اراضی در قالب جوانی جمعیت چنانچه متقاضیان شهر تاکستان شال و الوند در سامانه نهضت ملی ثبت نام کرده باشند ، پس از اخذ نظریه کارشناسی و تعیین بهای اراضی تخصیصی نسبت به واگذاری آن به تمام متقاضیان اعم از عادی و سه فرزندی اقدام می شود .

    هاشمی بیان کرد : با توجه به این قانون ۵ واحد خانه سازمان در راستای قانون جوانی جمعیت تحویل متقاضیان شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در پایان گفت : تاکنون اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین ۴۰۸ هکتار از اراضی دولتی را جهت انجام طرح نهضت ملی مسکن اختصاص داده که از این میزان ۳۳۳ هکتار مربوط به ناحیه شهری مهرگان و مابقی به شهرهای دیگر استان تخصیص داده شده است .




    مطالب مرتبط

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری شهرداری عسگران ، قطعه زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع پس از اخذ مجوزهای لازم ، توسط راه و شهرسازی از شهرداری خریداری و جهت اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن در این شهر پیش بینی شده است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    ارزش کارشناسی شده اراضی مورد نظر افزون بر ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اعلام کنند .

    |

    نظرات کاربران