در حال بارگذاری ...
  • توسعه زیرساخت‌های شهر جدید گلمان در اولویت برنامه های اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی

    پاسخ‌گویی به نیازهای مسکن اقشار گوناگون ، جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه به نقاط شهری ، ساماندهی فضای سکونت‌گاه‌ها ، جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت اراضی و بازدارندگی از تخریب اراضی کشاورزی از مزایای تبدیل و توسعه گلمان به شهر جدید است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت : اساسنامه شهر جدید گلمان پس از تایید شورای نگهبان و مصوبات هیات وزیران توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ گردیده با این روند شهر جدید گلمان بر مدار توسعه قرار گرفته و توجه به بخش زیرساختی در اولویت راه و شهرسازی است .

    سید محسن حمزه‌لو در دیدار با علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ، اظهار کرد : ایجاد زیرساخت‌ها و احداث فضاهای خدماتی ، آموزشی و درمانی مطابق سرانه‌های طرح جامع و تفصیلی مصوب شهر جدید گلمان اقدامات قابل توجه بوده که در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد .

    وی ادامه داد : هم‌اکنون ۲ مدرسه ۱۰ و ۱۲ کلاسه ، درمانگاه ، یک باب مسجد ، مجموعه ورزشی ، مرکز تجاری و ۳ پارک در این شهر ایجاد شده و مشغول ارائه خدمات است . شهر جدید گلمان در حال حاضر دارای ۱۰ هزار نفر جمعیت بوده و ۳ هزار و ۳۵۰ خانوار در ۱۰۰ هکتار از اراضی شهر جدید گلمان مستقر هستند .

    حمزه‌لو با اشاره به روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید گلمان نیز ، بیان کرد : در حال حاضر هفت هزار واحد برای نهضت ملی مسکن در شهر جدید گلمان بارگزاری شده که عملیات اجرایی آنها آغاز شده است .

    وی افزود : پاسخ‌گویی به نیازهای مسکن اقشار گوناگون ، جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه به نقاط شهری ، ساماندهی فضای سکونت‌گاه‌ها ، جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت اراضی و بازدارندگی از تخریب اراضی کشاورزی از مزایای تبدیل و توسعه گلمان به شهر جدید است .

    گفتنی است شهر جدید گلمان به مساحت ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار در ۱۲ کیلومتری شهر ارومیه ، واقع شده و با گسترش زیرساخت‌های شهری پذیرای جمعیتی بالغ بر ۱۷۸ هزار نفر بوده است .




    مطالب مرتبط

    شهر جدید امیرکبیر آماده شروع جهشی برای ساخت ویلایی است و لازم است وزیر کشور مساعدت داشته باشند تا توسط دستگاه‌های خدمات رسان و شبکه‌های زیرساخت تامین آب پایدار این شهر شکل گیرد .

    |

    پروژه سه هزار و ۴۰۰ واحد مسکن از طرح های نهضت ملی مسکن در زمین ۸۰ هکتاری در دست اجراست و باید روند اجرایی این طرح تسریع یابد . طرح ۷۸۸ خودمالکی مسکن در شهر جدید گلمان نیز در دست اجراست که در حال حاضر ۴۴۰ واحد از این طرح به اتمام رسیده است .

    |

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    در مجموع ۱۵ هزار و ۴۵۲ متقاضی طرح نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری آذربایجان‌غربی وجود دارد و نوسازی این واحدها و صدور پروانه‌های ساختمانی در دست اقدام است . سهمیه آذربایجان‌غربی از نوسازی مسکن بافت فرسوده شهری احداث ۳۲ هزار و ۹۱۰ واحد نوسازی شده، در طول ۴ سال بوده است .

    |

    در حال حاضر با حضور ۱۰ پیمانکار و توسعه‌گر محلی فعال ، ۵۰ واحد تجهیزات و ماشین آلات عمرانی سنگین و نیمه سنگین ، فعالیت نیروهای متخصص در حوزه های مختلف به صورت مستقیم و تعداد بسیار بیشتری شاغلین غیر مستقیم و تبعی ، شهر جدید تیس به بزرگترین کارگاه عملیات عمرانی استان سیستان ...

    |

    نظرات کاربران