در حال بارگذاری ...
  • تصویب بسته های تشویقی بومی سازی شده بافت های ناکارآمد و فرسوده شهری زاهدان

    شتاب بخشی برای نوسازی بافت‌های فرسوده با هدف جلوگیری از مخاطرات احتمالی و افزایش سطح رفاه در این مناطق از جمله رویکردهای مهم دولت است که وزارت راه و شهرسازی با ارائه بسته ۱۹ بندی تشویقی سعی در محقق کردن آن دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از مصوب شدن بسته تشویقی ۱۹ گانه بومی سازی شده بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری زاهدان در کمیسیون ماده پنج خبر داد .

    سید مهدی میری اظهار کرد : یکی از محرک های اصلی در راستای توانمندسازی محلات ناکارآمد و بافت های فرسوده بومی سازی بسته های تشویقی وزارت راه و شهرسازی در راستای ماده ۱۲ قانون جهش تولید مسکن است . شهرداران در این بسته تشویقی با توجه به شرایط اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی و کالبدی هر محله در قالب بومی سازی می توانند امتیازات ویژه ای در تراکم ، سطح اشغال ، پارکینگ و ایجاد خدمات تجاری برای بافت های فرسوده در نظر گیرند .

    معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود : این بسته زمانی می‌تواند موثر باشد که شهرداری به عنوان دستگاه‌های اصلی اجرای این بسته نسبت به بومی سازی و اجرای آن اقدام کنند .

    میری افزود : در آخرین جلسه مشوق های ۱۹بندی بافت فرسوده استان مابقی شهرداران استان نیز مکلف شدند به قید فوریت نسبت به تهیه نقشه محلات مشمول و بومی سازی بسته تشویقی بافت‌های فرسوده و ضوابط آن اقدام کنند .

    وی تاکید کرد : شتاب بخشی برای نوسازی بافت‌های فرسوده با هدف جلوگیری از مخاطرات احتمالی و افزایش سطح رفاه در این مناطق از جمله رویکردهای مهم دولت است که وزارت راه و شهرسازی با ارائه بسته ۱۹ بندی تشویقی سعی در محقق کردن آن دارد .




    مطالب مرتبط

    به منظور رفاه حال شهروندان پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان به لحاظ متراژ ، محوطه و شهرسازی و نیز تأمین خدمات مورد نیاز از وضعیت و کیفیت مطلوبی برخوردار است .

    |

    جلوگیری از هرگونه اخلال ، تصرف ، تجاوز ، ایجاد مزاحمت ، ممانعت از ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی و دولتی و برخورد با متخلفان و زمین خواران و معرفی آن‌ها به مراجع قضایی از وظایف مهم این یگان است .

    |

    تحصیل و تخصیص اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن از طریق اخذ سند برای ۱۸۰ هکتار از اراضی مازاد دستگاهای اجرایی استان بنام سازمان ملی زمین و مسکن و رفع تصرف حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی دولتی از جمله این اقدامات بود که با هدف تامین زمین و آماده سازی اراضی در قالب طرح نهضت ملی مسکن مورد ...

    |

    ساخت واحدهای مسکونی به صورت ویلایی علاوه بر سرعت اجرای پروژه‌ها ، نقش موثری در بهبود کیفیت زندگی و سکونت مردم بر اساس مختصات فرهنگی منطقه دارد . برای همه اراضی طرح تفکیکی تهیه شده و طرح‌های آماده‌سازی هم در اغلب شهرها به نتیجه رسیده است .

    |

    تاکنون هزار و ۳۰۰ قطعه زمین ۲۶۰ متر مربعی برای ساخت واحدهای ویلایی طرح نهضت ملی مسکن سیب و سوران توسط این اداره کل تامین شده است . همچنین بر اساس آخرین آمار تاکنون ۶۰۰ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان برای ساخت واحد ویلایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به پروژه ها وصل شده ...

    |

    نظرات کاربران