در حال بارگذاری ...

واگذاری ۵۰ هزار قطعه زمین در استان خراسان رضوی تا پایان سال جاری

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در خراسان رضوی واگذاری زمین به مردم سرعت پیدا کرده و تا پایان سال جاری ۵۰ هزار قطعه زمین دیگر در استان واگذار خواهد شد .

هادی عباسی در افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد : کشور ما در صنعت ساختمان بسیار پیشرفته است . عمده مصالح مورد استفاده در صنعت ساختمان توسط صنایع داخلی تهیه می‌شود .

وی با بیان اینکه مسکن یکی از پیش‌ران‌های اقتصاد است ، افزود : فعال شدن ساخت مسکن در کشور در واقع سبب ایجاد تقاضا برای صنایع داخلی در حوزه‌های مختلف می‌شود که این امر سبب ایجاد رونق اقتصادی خواهد شد .

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد : در واقع یکی از روش‌های تحقق شعار سال جاری یعنی افزایش تولید و کاهش تورم ایجاد رونق در ساخت و ساز بخش مسکن  است که وزارت راه و شهرسازی به صورت ویژه این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است .

عباسی بر افزایش سرعت و حل مشکلات طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و افزود : تقریبا بیش از ۹۰ درصد مصالح مورد استفاده در طرح نهضت ملی مسکن داخلی است . در خراسان رضوی واگذاری زمین به مردم سرعت پیدا کرده و تا پایان سال جاری ۵۰ هزار قطعه زمین دیگر در استان واگذار خواهد شد . همچنین طی یک تقسیم بندی ۴۰۰ هزار قطعه زمین برای واگذاری به استان‌ها تنها برای شهرها ابلاغ شده که این مورد شامل روستاها نمی‌شود .

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی بیان کرد : در جلسه اخیر شورای عالی مسکن که با حضور رییس جمهور برگزار شد ، رئیس جمهور بر اجاره ۹۹ ساله زمین در روستا تاکید کردند . همچنین تاکید بر مهاجرت معکوس شد که با برگشتن افراد از شهرها به روستاها امتیازاتی از جمله اراضی با قطعات بزرگتر برای سکونت و مسکن معیشت محور و اشتغال در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت .

عباسی در خصوص پیش‌بینی افتتاح نهضت ملی مسکن در هفته دولت عنوان کرد : به صورت ماهانه پروژه‌هایی را به بهره‌برداری می‌رسانیم . بنابراین پروژه‌ها دائما شروع شده و مراحل ساخت آنها طی شده و به بهره‌برداری می‌رسند. این یک فرایند کاملا ادامه‌دار است باید کل پهنه کشور در تمام شهر و روستاها را تبدیل به کارگاه ساختمانی کنیم .

وی بر مردمی سازی طرح نهضت ملی مسکن و ایجاد بسترهای لازم و در اختیار قرار دادن زمین با هزینه صفر تاکید کرد و گفت : باید تسهیلات ساخت و  خدمات زیر بنایی و روبنایی را در اختیار مردم قرار داد تا خود مردم مدیریت را از طریق مجریان ذیصلاح ، ساختار فنی و اجرایی کشور و سیستم نظام مهندسی در اختیار بگیرند تا کارها سرعت بیشتری پیدا کنند. بنابراین مردمی سازی نهضت ملی مسکن در دستور کار است و به استان‌ها ابلاغ شده که مردم مدیریت ساخت را بر عهده بگیرند .

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در خصوص اهمیت برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی خاطرنشان کرد : این نمایشگاه‌ها به دلیل اینکه توانمندی داخلی را به نمایش می‌گذارد و سبب آگاهی فعالان صنعت ساختمان از توانمندی‌ها و آخرین محصولات موجود در کشور می‌شود ، بسیار اهمیت دارد . همچنین این تبادل اطلاعات و رقابت در تولید مصالح به کاهش هزینه تمام شده مسکن کمک فراوانی خواهد کرد .




مطالب مرتبط

در اجرای طرح های حمایتی مسکن به صورت پیمانکاری و انبوه سازی ، افزون بر ۲۴ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان در حال ساخت است .

|

در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن و در سطح شهرهای استان اصفهان تاکنون تعداد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن تعریف شده است که بر این اساس در مجموع افزون بر ۵۲ هزار واحد در این پروژه‌ها قابل تخصیص به متقاضیان خواهد بود .

|

تاکنون ۲۰ هزار متقاضی تخصیص پروژه شده اند که بخشی در مرحله آماده سازی و بخشی وارد فرایند ساخت شده اند همچنین بخشی دیگر در نیمه دوم سال به بهره‌برداری می رسند .

|

وزارت راه و شهرسازی تاکنون ۶۵ هکتار در شهر گمیشان و بیش از هفت هکتار زمین در شهر سیمین شهر را برای احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تخصیص داده است .

|

پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت مردمی سیزدهم مبنی بر تامین مسکن حمایتی ویژه اقشار کم برخوردار ، این مسئله امروز در اولویت کاری مجموعه راه و شهرسازی استان قرار دارد و با امیدوارم با تعامل کلیه دستگاه های مرتبط بتوانیم در تولید مسکن استان جهت ایجاد کنیم .

|

نظرات کاربران