در حال بارگذاری ...
  • واگذاری ۱۹ هزار و ۵۳۵ واحد زمین به صورت اجاره ۹۹ ساله به متقاضیان واجد شرایط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت : اجرای طرح نهضت ملی مسکن بدون وقفه در استان در احال انجام بوده و این اداره کل بر اجرای دقیق و کامل این طرح اهتمام ویژه دارد .

    سید محسن حمزه لو در دیدار با روح الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد : تاکنون در آذربایجان‌غربی به تعداد ۱۹ هزار و ۵۳۵ واحد زمین به صورت اجاره ۹۹ ساله به متقاضیان واجد شرایط به صورت انفرادی و گروهی واگذار شده است . این استان رتبه دوم کشوری را در بخش واگذاری اراضی گروهی و انفرادی طرح نهضت ملی مسکن را کسب کرده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت : این اداره کل اهتمام ویژه ای را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان دارد و مشکلی از بابت تامین زمین وجود ندارد و اراضی مورد نیاز برای ساخت بیش از ۲۳۰ هزار واحد مسکونی در سطح استان شناسایی و تامین شده است .

    حمزه لو در خصوص لزوم الحاق اراضی منطقه آزاد ماکو برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، بیان کرد : استفاده از ظرفیت منطقه آزاد ماکو برای تامین اراضی مناسب در قالب نهضت ملی مسکن از مسائل مورد توجه بوده که با جدیت دنبال می‌شود .

    وی اضافه کرد : سهمیه شهرستان ماکو از اجرای طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۷ هزار و ۱۶۲ واحد است .

    در ادامه این دیدار در خصوص روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان و منطقه آزاد ماکو بحث و تبادل نظر شد .




    مطالب مرتبط

    اراضی الحاق شده به محدوده شهر سلماس در اولویت اجرایی نهضت ملی مسکن است و استفاده از ظرفیت اراضی اوقافی در اولویت دوم بوده و باید مقدمات اجرایی شدن نهضت ملی مسکن در این اراضی فراهم شود .

    |

    اجرای طرح نهضت ملی مسکن جزو اولویت‌های کاری اداره کل بوده و از تمامی ظرفیت و توان مهندسی استان در اجرای سریع و کیفی این طرح استفاده خواهد شد .

    |

    تقویت مشاوران و نظارت‌های عالی قطعا بر کیفیت پروژه‌ها و میزان هزینه‌ها اثرگذار خواهد بود .

    |

    حدود ۳۴ درصد از ساخت و سازها در استان به سمت سکونتگاه‌های غیررسمی رفته است . به نحوی که امروز استان کرمانشاه در بازآفرینی شهری از رده‌های آخر به رتبه پنجم کشور رسیده است و شهر کرمانشاه هم در جایگاه سوم قرار دارد .

    |

    این سایت در مجاورت پروژه مسکن مهر پردیس شاهین شهر ، قرار دارد . پروژه احداث ۲ هزار و ۴۹۲ واحد مسکونی بخشی از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این سایت است که پروانه ساختمانی آنها اخذ و عملیات اجرایی آن شروع شده است .

    |

    نظرات کاربران