در حال بارگذاری ...
  • استفاده از ظرفیت بافت فرسوده برای تامین مسکن مورد نیاز در شهرضا

    موضوعات حوزه مسکن شهرستان شهرضا در جلسه شورای مسکن در چند محور پیگیری و تعیین تکلیف شد که شامل نهضت ملی مسکن ، الحاق اراضی ، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ، تخصیص زمین ، مسکن ایثارگران ، مسکن فرهنگیان و احیای بافت فرسوده محلات هدف بازآفرینی شهری بود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جلسه شورای مسکن شهرستان شهرضا ضمن تعیین تکلیف و رفع موانع اجرایی طرح نهضت ملی مسکن بر استفاده از ظرفیت بافت فرسوده برای تامین مسکن مورد نیاز در شهرضا تاکید شد .

    علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با همراهی جمعی از معاونین و رؤسای ذیربط این اداره‌کل و با هدف شرکت در جلسه شورای مسکن شهرستان شهرضا و بازدید از پروژه‌ها و اراضی طرح نهضت ملی مسکن ، به این شهرستان عزیمت کرد .  

    جلسه شورای مسکن شهرستان شهرضا با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار و در طی آن چهار دستورکار مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت .  

    در این نشست مصوبات پیشین این جلسات مورد پیگیری قرار گرفت و ضمن ارائه گزارشی از اقدامات بعمل آمده برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان ، با همفکری اعضا راهکارهایی جهت رفع موانع اجرایی مطرح شد .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این جلسه اظهار داشت : موضوعات حوزه مسکن شهرستان شهرضا در جلسه شورای مسکن در چند محور پیگیری و تعیین تکلیف شد که شامل نهضت ملی مسکن ، الحاق اراضی ، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ، تخصیص زمین ، مسکن ایثارگران ، مسکن فرهنگیان و احیای بافت فرسوده محلات هدف بازآفرینی شهری بود .  

    وی با بیان اینکه جانمایی و تامین زمین برای ایثارگران و طرح جوانی جمعیت از اولویت‌های راه و شهرسازی است افزود: تصمیماتی در بحث زیربنایی اتخاذ شد بخصوص اینکه لازم است شرکت‌های خدمات‌رسان برآوردی از حجم نیاز طرح نهضت ملی مسکن در بخش آب ، برق ، گاز و فاضلاب ارائه دهند تا برای تامین اعتبار آن در شورای مسکن استان تصمیم‌گیری شود و همزمان با ساخت پروژه خدمات هم اجرایی شود .  

    قاری‌قرآن بیان داشت : در این نشست روند اجرایی و پیشرفت فیزیکی پروژه‌هایی که از زمان طرح اقدام ملی مسکن آغاز شده بود بررسی شد که خوشبختانه پروژه بالغ بر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده تکمیل و آماده تحویل به متقاضیان شود . بطور کلی در طرح نهضت ملی مسکن شهرستان شهرضا در مجموع برای شهرهای شهرضا و منظریه بیش از ۱۵ هزار نفر ثبت‌نام نمودند که از این تعداد پس از بررسی شرایط و پالایش‌های لازم افزون بر هفت هزار و ۱۰۰ نفر حائز شرایط فعال شناخته شدند .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود : در حال حاضر ۳۷۸ متقاضی تخصیص پروژه شدند و همین تعداد واحد پروژه تعریف شده است که برای این واحدها قرارداد سازنده و مشارکت مدنی منعقد و تا کنون اسکلت و سقف آن اتمام یافته است . ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده شهرها از دیگر موضوعاتی بود که مطرح و تصمیم‌گیری شد ، لذا با توجه به اینکه شهرضا از شهرهای بزرگ استان محسوب می‌شود و همچنین بسته تشویقی که ابلاغ شده است ، بسیار حائز اهمیت است تا ضمن اطلاع رسانی گسترده به مردم این شهر ، بخشی از مسکن مورد نیاز را در داخل بافت فرسوده تامین کرد .  

    قاری‌قرآن با اشاره به نگرش نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری بیان داشت : استفاده از این ظرفیت در جلسه شورای مسکن شهرضا مورد تاکید قرار گرفت .




    مطالب مرتبط

    بسته تشویقی بافت‌های تاریخی با عنوان «راهکارهای تشویقی احیا و تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی» در جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به تصویب رسیده است که هدف آن حمایت از رونق‌بخشی و ارتقای کیفیت سکونت در بافت‌های تاریخی است .

    |

    در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

    |

    حمایت‌های مالی شامل وام نهضت ملی (ساخت) ، وام نوسازی مسکن (ساخت) و وام اجاره است که برای دریافت این حمایت‌های مالی کافی است متقاضیان به سایت facility.udrc.ir مراجعه کنند .

    |

    در حال حاضر حدود ۱۲ پروژه فعال بازآفرینی در استان اصفهان اعم از احداث مساجد ، روکش آسفالت ، احداث مدرسه ، مرمت بناهای تاریخی ، احداث سراهای محله و طرح‌های مطالعاتی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است .

    |

    به لطف خدا پرداخت تخفیفات صدور پروانه در بافت های فرسوده شهری بالغ بر ۳۹۷ میلیارد ریال در ۳۹ شهر استان انجام شده است . تعریف پروژهای عمرانی نوسازی و ساماندهی بافت، از محل پرداخت تخفیف عوارض بافت فرسوده با مشارکت شهرداری ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال از دیگر ...

    |

    نظرات کاربران